Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Leven met een TSW

Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-03-2004, 10:03   #1
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default joepie!!!!:-)

Afgelopen zondag werd ik gebeld door m'n schoonzussen of ik zin had om mee te geen wandelen. Ikke wel, dus honden in de auto en naar m'n schoonzus toe. Kom ik daar aan, hoor ik dat we naar de duinen gaan. Denk nog bij mezelf, we zien wel! Wij daar naar toe en alle honden waren los, behalve Laszlo. Zegt m'n schoonzus ineens: Wat gebeurt er als je hem nou loslaat? Ik geef het bekende antwoord. Jaahaa, zegt ze, probeer het gewoon. In het ergste geval wordt het een verzekeringskwestie! Ik denk, eigenlijk heeft ze gelijk. Die hond zit zo vol energie die die aan de lijn niet kwijt kan... Dus hop, lijn eraf. En wonder boven wonder gebeurde er niets. De eerste paar keer dat ie een andere hond tegen kwam, was ik wel ff nerveus, maar lokken met een snoepie doet wonderen!! Hij heeft dik twee uur in de duinen los rondgelopen zonder problemen. En je kunt echt wel merken dat dat goed is geweest voor hem. Ook voor mij trouwens, want mijn vertrouwen in hem is ook flink gegroeid! Kaai goed gewoon!!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Old 16-03-2004, 20:33   #2
Meisel
Junior Member
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 64
Default

Jij houd wel van een beetje spanning begrijp ik?
persoonlijk had ik het risico niet genomen in een situatie die je niet onder controle hebt.
Pas als ik zeker zou weten dat er geen risico`s waren op een confrontatie
zou ik pas besluiten om m,n hond los te laten.
Zeker gezien de achtergrond van Lazlo,zou je als het toch fout was gegaan weer een slag verloren hebben in z,n opvoeding.


Groetjes Richard.
__________________
Soms denk je,mijn hond begrijpt me!
Soms denk je:toch niet!!
Meisel jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2004, 12:25   #3
laszlo
Junior Member
 
laszlo's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: waalwijk
Posts: 229
Default

Het was inderdaad wel een risico, maar eens moest het er toch van komen. Hij zat zo vol energie!! En wij zitten in een behoorlijk dichtbevolkt hondengebied. Dus een losloopterrein zonder honden en dus zonder confrontatie is bijna onmogelijk. In de afgelopen twee weken is hij weer een beetje de Laszlo van voor de hormonen geworden. We waren ook met meer volwassenen, dus dan is de 'ingrijpfactor' ook wat hoger. Als ik alleen was geweest, had ik het ook niet gedaan, hoor. Daar was ik toch wat te onzeker voor.
Ik heb op de club ook aangegeven wat zijn gedrag buiten tegenover andere honden was en door de trainers werd ook gevraagd wat er dan precies gebeurde als hij een andere hond tegenkwam. Of Laszlo daar dan ook daadwerkelijk aan begon of dat het gewoon een dominantiespelletje was. Daar kon ik geen antwoord op geven, want ik trok hem altijd meteen mee, zonder verder naar de houdingen van de honden te kijken.
Hij kwam in de duinen een hond tegen die niet van hem gediend was en kreeg dus een knauw. Hij liep gewoon weg. Echt zo'n verontwaardigde tiener- houding had ie. Echt zo van: Als je niet wil spelen, kan je het ook gewoon zeggen, hoor!
Dat ging dus gewoon hartstikke goed!!
__________________
Greetzzz Vannessa
laszlo jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org