Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Bijeenkomste

Bijeenkomste Groot en klein – officieel en prive...

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2009, 22:17   #41
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
What you see is what you get zeg ik maar.

Als de leden "voor" mij stemmen ga ik ze niet beloven dat alles beter zal worden, maar wel dat ik mijn uiterste best zal doen. En mocht ik niet als bestuurslid worden gekozen, dan zal ik me nog steeds inzetten voor de vereniging hetzij via andere wegen.
Ps.. ik denk trouwens dat iemand uit de werkhondenwereld een prima bestuurslid voor de vereniging kan zijn, misschien iets voor jou?
Op dat eerste is het denk ik heel verstandig dat ik daar niet op in ga , want dat word echt te persoonlijk .

Het enige wat je me hoeft te beloven is tegengas en haar op je tanden .
En dan heb je mij stem .

Enne moi als bestuurslid bij de NVTW ??

NEE !!!

Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden .
Want het karakter van een werkhondenras als de TSW is nou eenmaal niet belangrijk voor het bestuur van de RV en een groot deel van de daarbij horende leden , maar voor mij wel erg belangrijk.
Mijn persoontje heeft al genoeg frustraties als lid van de NVTW , en hoeft dus echt niet die extra frustraties die bij een bestuursfunctie er nog eens bij komen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 17-03-2009 at 22:33.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2009, 22:49   #42
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik zal b.v. nooit worden voorgedragen/gevraagd door het bestuur/leden .

Bij deze ... ( wel even als lid dan he.. )

Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...

ps... ik heb er geen moeite mee om persoonlijk aangesproken te worden, dus schroom vooral niet dat te doen..

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2009, 23:26   #43
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Ow... eenuhh... ik vind karakter toevallig wel belangrijk.. alleen werken... dat wil die van mij niet.. hahaha...
Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie .

Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw .
En dat dan nog eens word goed gepraat ook .
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 17-03-2009, 23:42   #44
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik bedoelde ook het karakter, of de hond wel of niet wil werken ligt aan het karakter van het baasie .
En bedankt.. haha..

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Maar wel of niet willen werken vind ik niet echt belangrijk meer, als je TSW's ziet die zelfs bang zijn van hun eigen schaduw . En dat dan nog eens word goed gepraat ook .
Word tijd voor die karaktertest voor de honden waar mee gefokt word .
Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?

Kijk, ik begrijp wat je bedoeld. Want die "bange" tsjechen, daar snap ik niets van. Maar is dat aangeleerd door de eigenaar of ben jij van mening dat dit ver-erft word? ik denk namelijk dat een groot gedeelte opvoeding is, en dat dit "bange" gedrag niet zozeer ter maken heeft met vererving.

Leuke stof om eens een nieuw topic over te beginnen.

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 15:40   #45
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Zoals de Bonitatie? of een karaktertest in het algemeen?
En waar wil je die karaktertest aan gaan meten? De rasbeschrijving? of wat in het algemeen wel of niet van een hond ge-accepteerd word?
Een karaktertest zo ongeveer als een VZH'tje, (onder aan de pagina kom je het programma tegen van het VZH http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/...fdst_1_Alg.pdf

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.

Dit examen behoor je eerst te hebben om ook maar überhaubt een ander examen in het IPO gebeuren te mogen deelnemen.
Afgezien van het welbekende UV examen .

Dit examen word dan afgenomen zoals elk ander VZH examen door een AK (Africhtingskeurmeester van de Werkhondencommisie).
Gewoon hetzelfde zoals je nu ook 2x ZG nodig heb van die KM van het RvB .
En dit is echt helemaal niet zo speciaal hoorrrr, bij de DH moet je hond waar je mee gaat fokken gewoon zijn IPO 1 hebben, dan is dit toch appeltje eitje .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .

Last edited by loco; 18-03-2009 at 19:17.
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 16:11   #46
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Angst !!! ???
Is volgens mij een hel , om je hele leven in angst te moeten leven .
Maar ja het zijn maar honden dus is het toch niet zo erg dat die dat wel moeten doen ???
Want het is toch dat stukje wolf wat er nog in het ras zit ???
En het hondje toont dit toch alleen maar als ik visite heb, als ik hem uitlaat, als ik op een show loop, als ik een strandwandeling maak .

TSW is een werkhond die is gefokt om op de grens op alles af te stuiven en staande te houden (zal het ff netjes verwoorden ) dus hoort er dan angst in dit ras te zitten ???????????????????????????????????????????????
En een nieuw topic ??????
Ga je gang .
Ohw en erfelijk,....denk dat dit wel zo is.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:49   #47
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Een karaktest zo ongeveer als een VZH'tje, .....

In dit programma is een beetje wat elke curses in Nederland aanbied een onderdeel.
Volgen aan de riem, los volgen aan de riem, een zitoefening, een afoefening met voorroepen, en af leggen langs de kant.
Er word geschoten tijdens je afliggen en tijdens je losvolgen.
Dan praktijk gedeelte is niet meer wat je in een stad kan tegen komen met je hond.
Ik denk ook dat iedere doorsnee hond (van veel rassen) gewoon een VZH zou moeten kunnen halen. En een TsW als werkhond helemaal!

Maar...... dan zou het ook wel erg prettig zijn als mensen daar (het liefst een beetje in hun eigen buurt) een voorbereidende training op kunnen volgen!!!

Want...
De meeste kynolgen clubs en hondenscholen trainen hier HELAAS niet voor!!
Terwijl je toch mag verwachten dat dergelijke organisaties er alleen maar voor kunnen zijn dat zo veel mogelijk doggy's een diploma halen als Verkeers Zekere Hond!

Tsja.. alle NBG groepen (Martine mag ff uitleggen wat dit is, want dat zullen ook veel mensen niet weten!) geven vanzelfsprekend wel die training omdat ze daarna met doggy's verder willen voor IPO examens.
Maar helaas gaat het bij de meeste NBG groepen tegenwoordig meer over "het niveau" en "wedstrijden" van de totale groep , dan dat ze beginnende Nono's met een TsW wegwijs willen maken in de hondesport

Ik heb zelf geprobeerd om binnen diverse NBG groepen in mijn regio binnen te komen met mn TsW.... Maar tot op heden was ik echt niet welkom!
Misschien dat het aan de mentatiliet in deze regio ligt! Want bij de groep van Martine was ik wel welkom, evenals bij een groep van een andere RV !
Maar die beide groepen zitten in NH, en om nou 1 tot 2 x per week naast een training "even" 4 uurheen en weer te rijden was voor mij niet zo'n optie

Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 19:16   #48
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Dus samengevat ik ben best voor het promoten van het doen van VZH examens. Maar dan moeten ook de mogelijkheden, voor het daarvoor trainen door TsW eigenaren, ook wel wat uitgebreid worden en/of meer realistisch zijn!
Dus er moet gewoon ff door de NVTW een trainingsveldje ergens in het midden van het land geregeld worden .
En ff een curses voor VZH van ongeveer 15 a 20 lessen geregeld worden door de NVTW, leuk toch doen we ook nog eens de kas voor de vereniging spekken.
De NVTW kan zelf een examen aanvragen een keurmeester uitnodigen en het examen organiseren .

Waar hebben we het over ????
Sorry hoor maar er moet ook nog zoiets zijn, als er voor willen gaan en daarvoor de mogelijkheden bij gaan zoeken.
Ik zie het probleem niet .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 20:01   #49
Zarukas
Junior Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 104
Default

Bij mij in de buurt (Leeuwarden) is er een Kringgroep geliëerd aan een Boxerclub waar via de puppy en basis gehoorzaamheids trainingen toegewerkt wordt naar VZH en IPO. Zelf heb ik een aantal jaren instructie gegeven bij de puppy en basis trainingen en met mijn Tsjechen getraind tot en met de VZH groep.
Dat het nooit tot een examen heeft geleid, heeft bij mijn honden niet te maken met dat ze de oefeningen op zich niet beheersen maar dat ze na het schot bij de roedel, dus bij mij, blijven. Zowel Adjani als Asmuya hebben het trekje dat ze bij onraad bij de groep / geleider blijven, herkennen meer mensen dat trekje?
Normaal gesproken heeft dat in mijn dagelijks leven ook mijn grote voorkeur.
Terwijl bij het VZH de oefeningen op afstand juist na het volgprogramma en het schot plaatsvinden. Misschien dat ik een heel eind verder was gekomen als de volgorde vrij zou zijn dus dat vind ik ook erg jammer.
Maar uiteindelijk ligt mijn prioriteit bij mijn dagelijks leven en heb ik met mijn huidige honden de ambitie wat betreft het VZH papiertje "opgegeven".
Het trainen vindt ik overigens wel heel leuk.

groet,
Marjan
Zarukas jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 21:07   #50
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Dus er moet gewoon ff door de NVTW een trainingsveldje ergens in het midden van het land geregeld worden .
En ff een curses voor VZH van ongeveer 15 a 20 lessen geregeld worden door de NVTW, leuk toch doen we ook nog eens de kas voor de vereniging spekken. De NVTW kan zelf een examen aanvragen een keurmeester uitnodigen en het examen organiseren .
Als jij zoiets zou willen opzetten voor onze leden, weet ik bijna zeker dat dit door het bestuur alleen maar zal worden toegejuicht. Ik zie je voorstel dan ook graag tegemoet.

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 23:53   #51
Ilse H
Junior Member
 
Ilse H's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Axel (zeeuws vlaanderen)
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Dat het nooit tot een examen heeft geleid, heeft bij mijn honden niet te maken met dat ze de oefeningen op zich niet beheersen maar dat ze na het schot bij de roedel, dus bij mij, blijven. Zowel Adjani als Asmuya hebben het trekje dat ze bij onraad bij de groep / geleider blijven, herkennen meer mensen dat trekje?
Normaal gesproken heeft dat in mijn dagelijks leven ook mijn grote voorkeur.
Terwijl bij het VZH de oefeningen op afstand juist na het volgprogramma en het schot plaatsvinden. Misschien dat ik een heel eind verder was gekomen als de volgorde vrij zou zijn dus dat vind ik ook erg jammer.
Een ondergeschikte hoort niet op onraad af te gaan maar bescherming te zoeken bij zijn meerdere en enkel als deze besluit dat er actie ondernomen moet worden te handelen hierna.
Dat een hond nadien dichter bij de roedel blijft is volgens mij ook vrij logisch, zeker als het "gevaar" niet duidelijk is. (en een pistoolschot moet in de ogen van een hond wel een raadsel zijn)
De hond zal er zeker van willen zijn dat het gevaar geweken is, voor zelfbescherming en bescherming van de roedel.

Oftewijl, je honden vertonen zeeeeeeer normaal hondengedrag volgens mij.
Dat de trainingen niet altijd volgens normaal hondengedrag zijn opgesteld is een andere zaak.
Bij mijn mechelaars merk ik ook wel dat ze waakzamer zijn als er iets is gebeurd wat ze niet vertrouwen, echter blijven ze niet aan m`n zij plakken (jammer genoeg)

Groetjes Ilse
Ilse H jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 00:05   #52
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Als jij zoiets zou willen opzetten voor onze leden, weet ik bijna zeker dat dit door het bestuur alleen maar zal worden toegejuicht. Ik zie je voorstel dan ook graag tegemoet.

groetjes,
Barry
Tuurlijk wil ik dit wel ff gaan regelen voor de NVTW , maarrrrrrrrrrr alleen als dit VZH examen verplicht word voor de honden waar mee word gefokt .
Enne voorstel toegemoet zien ????, doe het zelf ff regelen want ik weet niet of ik deze ALV kan bijwonen .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 00:24   #53
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
groet,
Marjan
Nomad is schotvrij, en ik kan meerdere TSW die geheel schotvrij zijn .
Maar het is te trainen om ze enigzins schotvrij te krijgen .
Dus zal wel zonde zijn als je niet doorgaat met je doggie, want heb begrepen dat ze toch wel erg leuk kan speuren .
Zonde als je dan toch niet voor je SPH op kan gaan .

Groette Martine.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 07:47   #54
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
doe het zelf ff regelen
Daar was ik al bang voor....

Maare... kan ook buiten de ALV om hoor, elk initiatief van onze leden word van harte toegejuicht.

groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 09:11   #55
Tatti
Junior Member
 
Tatti's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Location: Opglabbeek (B)
Posts: 471
Default

Hier in Belgie loopt de socialiteitstest, stabilisatie test of test sociaal gedrag altijd op de zelfde manier af, en word bij de meeste hondenscholen afgenomen als ze de jaarlijkse gehoorzaamheid wedstrijden hebben.
De regels en oefeningen zijn officieel vastgesteld door st-hubertus en zover ik weet mogen alleen erkende keurmeesters van gehoorzaamheid deze afnemen.

Hier een pdf van St-Hubertus http://www.kkush.be/LinkClick.aspx?f...%3d&tabid=2603

Als alles normaal loopt ga ik met Sky in Juni meedoen aan deze test.
Hij is dan 9 maanden oud, en een hondenschool in Hasselt oraniseerd dan een test en dat is niet zo ver van bij ons.

Zelf heb ik in Februari bij onze hondenschool geholpen met het afnemen van deze test, en alle honden waren geslaagd op eentje na, waarvan de chip in zijn nek niet te vinden was.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 13:38   #56
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
elk initiatief van onze leden word van harte toegejuicht.
@Barry.
, je moet het niet mooier maken dan het in werkelijkheid is .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 14:01   #57
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Quote:
Originally Posted by loco View Post
@Barry.
, je moet het niet mooier maken dan het in werkelijkheid is .
Met een beetje enthousiasme is niets mis Martine.

En ik maak niets mooier dan dat het is hoor, want ik zou niet weten waarom initiatieven, niet zouden worden toegejuicht. Misschien heb jij daar een idee over gezien je bovenstaande opmerking?

Groetjes,
Barry
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 15:09   #58
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Misschien heb jij daar een idee over gezien je bovenstaande opmerking?
Groetjes,
Barry
Ik denk dat het verstandiger is dat ik dit doodzwijg en hier niet verder op in ga .
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 19-03-2009, 15:13   #59
loco
Non active.
 
loco's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Outside, walking the dog.
Posts: 2,873
Default

Quote:
Originally Posted by Tatti View Post
Hier in Belgie loopt de socialiteitstest, stabilisatie test of test sociaal gedrag altijd op de zelfde manier af, en word bij de meeste hondenscholen afgenomen
Denk dat de meesten leden van de NVTW dit eerder zullen steunen dan een VZH examen.
__________________
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it.......
Then just piss on it and walk away .
loco jest offline   Reply With Quote
Old 20-03-2009, 11:11   #60
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske
 
wolfwoman-stefanie's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Andel
Posts: 1,625
Default

Ik zat wat te neuzen op de site van de RVB,
en kwam het volgende tegen:

http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-beheer/juridische-uitspraken/uitspraken-tuchtcollege/


Volgens het clubblad van de NVTW, kunnen wij kiezen uit 2
'nieuwe' bestuursleden.
Volgens de site van de RVB, mag eentje zich niet beschikbar stellen.
Deze uitspraak is al op 10 dec. 2008 gedaan,
is dit niet bij de NVTW bekend ?
zo nee, een beetje slordig, zo ja,
waarom wordt dit dan in het clubblad van maart geplaatst.
__________________

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org