Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Clubs en wetgeving

Clubs en wetgeving Informatie over Tsw clubs in andere landen, wetgeving betreffende TsW en Kennel club regels

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-05-2004, 21:12   #1
Koos
Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 731
Default TW en Saarlos in Engeland verbannen

Als er in het ene land geen problemen zijn, dan wel in het andere land.

Vakantiegangers naar Italie moeten hun honden kort aan de lijn en met muilkorf uitlaten. Sinds kort is daar een speciale wet van kracht. Dit geldt niet allen voor TW maar voor alle herdershonden en nog een aantal andere rassen. (Tot over de 100 rassen).

In Engeland is wat anders aan de hand.
Het nest dat vorig jaar geboren is van Lynx van Rijneckerhof wordt niet erkend in Engeland ondanks dat Lynx in het voorlopig register was opgenomen. Inmiddels is ze daar ook weer uit geschrapt en ook de stamboomaanvragen voor de pups zijn geweigerd.

In eerste instantie was alles goedgekeurd maar een andere organisatie waar de Engelse Kennel Club zijn oren naar laat hangen, heeft dit bewerkstelligd. Deze organisatie de Defra (Dangerous Wild Animal Act 1976) betiteld de TW's en Saarloos als gevaarlijke honden en als hybride en daarom is het dan niet mogelijk om in het stamboomregister te worden ingeschreven.

De pups van Lynx gaan voorlopig als stamboomloze honden door de wereld en in verband met de hele situatie, zijn ze op aanraden van de fokker, op andere adressen geplaatst, cq ondergedoken omdat er mogelijk een hele hetze tegen de honden zou kunnen worden ondernomen.

Niet alleen de TW's zijn van deze Defra het slachtoffer maar ook de Saarlozen. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel Saarlozen er in Engeland zijn maar TW's zijn buiten het nest om, misschien een stuks of 6.

Wil je meer hierover weten, kijk dan op het forum van Engeland, daar staat een uitgebreid verslag van wat er gaande is.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote
Old 04-05-2004, 15:31   #2
Xhrista
Junior Member
 
Xhrista's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Borssele
Posts: 426
Default

Bah wat een lullige situatie en zonde van de gefokte honden,daar doe je het tenslotte niet voor.Nee er wordt wel vaak gescholden op de nederlandse overheid,maar in het buitenland kunnen ze er ook wat van.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 07-05-2004, 16:14   #3
Azazel
n00b
 
Azazel's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: somewhere
Posts: 1,622
Default

Er zijn maar twee woorden voor...
Diep triest.

Ik ben idd. erg blij dat ik in nederland woon.
__________________
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd
Azazel jest offline   Reply With Quote
Old 16-05-2004, 23:15   #4
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default Oproep om de petitie te ondertekenen!!

Beste mensen,

Zoals jullie al in het stukje van Letty op het forum hebben kunnen lezen zijn ze in Engeland van plan de TsW en de Saarlooswolfhond te verbieden!

Inmiddels wordt er internationaal samengewerkt om zo veel mogelijk handtekeningen op een online petitie te verzamelen.

We hopen dat veel lezers van het Nederlandse forum ook de moeite willen nemen om deze site te bezoeken en hun handtekening te zetten!

http://www.thepetitionsite.com/takeaction/279438817

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes,
Mijke
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2007, 07:38   #5
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Hallo,

Ik vroeg mij af of de TsW nu eigenlijk binnenmag in engeland of niet?
Ik heb vanalles opgezocht, maar volgens wat ik eruit kan opmaken wel... Alleen de 4 rassen (Dogo Argentina, Fila Brasiliero en nog 2 van dat type) die op de lijst staan, mogen er volgens mij niet in. Of zijn ze daar echt zo dom om een Tsjech als een hybride te beschouwen? Want een hybride mag er ook niet in (staat op de lijst van gevaarlijke wilde dieren).
Ik vroeg me dit af, omdat ik mogelijks in het buitenland (Engeland) ga studeren voor 3 jaar (enige land waar je op universitair niveau voor dierengedragstherapeut kan studeren). En natuurlijk neem ik mijn honden dan mee. Als zij niet binnen mogen, kan ik al sowieso een kruis trekken over mijn plannen Dus als iemand mij hier meer over kan vertellen... (Bvb. iemand die eens geprobeerd heeft om met een Tsjech de grens over te gaan en is tegengehouden/doorgelaten)

Alvast bedankt!!

Groetjes, Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2007, 11:25   #6
mijke
Senior Member
 
mijke's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Location: Warnsveld
Posts: 2,033
Default

Vlg mij mogen ze gewoon wel het land in, maar is het ras niet erkend en mogen/kunnen ze niet aan shows ed deelnemen.
Zal je even via PB wat meer info sturen van mensen die regelmatig met TsWs heen en weer reizen en met wie je contact op kunt nemen.
__________________
Vriendelijke groeten,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote
Old 30-05-2007, 15:55   #7
Liesbeth
Junior Member
 
Liesbeth's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Location: Lubbeek
Posts: 373
Default

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik weet nu bij wie ik mij verder kan informeren...
Maar eigenlijk weet ik al genoeg, namelijk dat ze in en uit Engeland mogen, mits de nodige bloedproeven (rabiës) enz...
Heel erg bedankt!

Liesbeth
__________________
Tsjechoslowaakse Wolfhonden van Hagia Sophia' www.wolfdog.be
Liesbeth jest offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org