View Single Post
Old 20-12-2008, 10:53   #30
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Er zijn al zowel op het Nederlandse als het Engelse forum diverse discussies over DNA gevoerd

maar hier dan mijn mening:
  • Om "sjoemelen" van fokkers te voorkomen lijkt het mij zinvol als er per land een aantal gecertificeerde DA's zijn (net als nu bv voor oogonderzoeken) die na chip controle EDTA bloed mogen afnemen.
  • Daarnaast zou er internationaal de regel moeten komen dat er alleen nog maar gefokt mag worden met ouderdieren waarvan het DNA is vastgelegd. (zoals nu al bv in Belgie) omdat pups anders geen stamboom krijgen.
  • En daarnaast zou de chipper dan ook nog van iedere pup (en niet zoals in belgie bij 1 pup) EDTA bloed af kunnen nemen dat door een organisatie onderzocht wordt (en met het ouder bloed wordt vergeleken)
(dan voorkom je ook dat bij grotere fokkers pups van het ene nest bij een andere moeder ondergeschoven kunnen worden)
Vind het helemaal top tot................ de chipper , is het absoluut waterdicht ???

Als 1tje van het RvB bij een fokker zijn pups bloed gaat prikken .
Want ik vind bij het RvB hebben ze meer dan 1s een steekje laten vallen .
En dat bij een fokker die iets te verbergen heeft .

Kan hier absoluut niet mee gesjoemeld worden ????
Want de verhalen met het sjoemelen met de chip kennen we natuurlijk ook allemaal, dusssssssssssssssss is dit waterdicht ???????

Groette Martine.