Stephan,
De hondenschool is reeds de tweede waar ik met Heron naar toe ga. De eerste in Wilrijk was hopeloos. Teletac was alom. reeds tijdens de derde training zwaaide de pakwerker al met een stok, hetgeen niet afgesproken was. Natuurlijk lost Heron omdat hij dat niet kent. Maar Heron handelde wel als een "echte" tsjech, nl hij ontweek de dreiging en ging naar het been. De pakweker had geen bijtbroek aan..... Gelukkig een snelle reflex van pakwerker en mezelf of het had prijs geweest. Ik ben nooit nog terug geweest.
In Schoten heb ik de laatste keer met snoep gewerkt en dat ging natuurlijk veel beter in het "klein werk". Maar het mocht niet van de heer .... Van Pavel heb ik ook vernomen dat hij snoepjes afraad aan Tsjechen. Waarom weet ik niet.
Bij het pakwerk moet ik met Heron nog altijd tegen de platen staan om hem te laten bijten. Maar dat zint Heron helemaal niet. Stephan, jij weet dat Heron met staartje omhoog erin vliegt als hij tenminste aan de lange lijn mag bijten.
Als St Hubertus fokker is men verplicht om enkel bij st hubertus scholen lid te zijn, dit maakt de keuze heel wat minder groot. Bijna hopeloos om een goede school te vinden.
Met Isla op Hoba in Deurne lukt het wel goed. Je mag de hond belonen zoals je zelf wil, snoep of spelen of balletje of .. . Hier kan je enkel gehoorzaamheid of agility doen. Geen bijtwerk.
Patrick
|