![]() |
![]() |
|
Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Stephan,
De hondenschool is reeds de tweede waar ik met Heron naar toe ga. De eerste in Wilrijk was hopeloos. Teletac was alom. reeds tijdens de derde training zwaaide de pakwerker al met een stok, hetgeen niet afgesproken was. Natuurlijk lost Heron omdat hij dat niet kent. Maar Heron handelde wel als een "echte" tsjech, nl hij ontweek de dreiging en ging naar het been. De pakweker had geen bijtbroek aan..... Gelukkig een snelle reflex van pakwerker en mezelf of het had prijs geweest. Ik ben nooit nog terug geweest. In Schoten heb ik de laatste keer met snoep gewerkt en dat ging natuurlijk veel beter in het "klein werk". Maar het mocht niet van de heer .... Van Pavel heb ik ook vernomen dat hij snoepjes afraad aan Tsjechen. Waarom weet ik niet. Bij het pakwerk moet ik met Heron nog altijd tegen de platen staan om hem te laten bijten. Maar dat zint Heron helemaal niet. Stephan, jij weet dat Heron met staartje omhoog erin vliegt als hij tenminste aan de lange lijn mag bijten. Als St Hubertus fokker is men verplicht om enkel bij st hubertus scholen lid te zijn, dit maakt de keuze heel wat minder groot. Bijna hopeloos om een goede school te vinden. Met Isla op Hoba in Deurne lukt het wel goed. Je mag de hond belonen zoals je zelf wil, snoep of spelen of balletje of .. . Hier kan je enkel gehoorzaamheid of agility doen. Geen bijtwerk. Patrick |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Junior Member
|
![]() Quote:
![]() Gr. Christa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Non active.
|
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
@ Stephan en Ice: Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!!
![]()
![]() |
#5 | |
Senior Member
|
![]() Quote:
![]() Samen met hem ben ik ook op training geweest bij Jirka en die benadrukte iedere keer juist het belang van voer beloningen ![]() En verder denk ik net als Christa dat het misschien ook zinvol is om eens uit te zoeken, in hoeverre het wel kan met alleen trainen bij st hubertus scholen in verhouding met de europese regelgeving.
![]() |
![]() |
#6 |
Lupo & Mizar
|
![]()
Stephan,
Top prestatie. Heb van jou prive al wat tips gehad die goed werken. Gerard |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Junior Member
|
![]()
Bravo !! super een tsw op de vierde plaats !!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
|
![]()
Hallo Mijke,
Ik had Pavel eens raad gevraagd ivm het apport. Volgens hem mag je hierop geen voedsel als beloning gebruiken. Patrick |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Senior Member
|
![]() Quote:
![]() In Tsjechie gebruiken de meeste eigenaren die trainen "dwang apport" en slechts enkele een "speel apport". (Zij vinden de eind resultaten van het aanleren dmv dwang beter) Bovendien bestaan er natuurlijk ook nog grote verschillen tussen de verschillende vormen van "dwang" en methodieken daar voor. Maar over belonen met aanleren van apporteren hoef je daar inderdaad niet eens te praten ![]() Maar er zijn met alles altijd meerdere wegen die naar Rome leiden ![]() ![]() En ook met het aanleren van apporteren kunnen eigenaren verschillende manieren gebruiken. Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Junior Member
|
![]()
hallo,
Heron apporteert als hij zich vrij voelt en slechts met één soort apport, nl een jutten worstje. Op de hondenschool voelt hij via mij een "dwang" en dan is het "foert" Patrick |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|