![]() |
![]() |
|
Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Musketier
|
![]()
Hoi Monique,
Laten we hopen dat het iets onschuldigs is en een beetje bij het opgroeien hoort. Zoals Barry zegt de meeste pups lopen niet echt stabiel. Maar zoals je het beschrijft lijkt het eerder een neurologische 'storing' dan op HD. Mogelijk een beknelling of hernia. Mocht je wat meer info willen dan alleen die van je dierenarts, dan kun je me een pb-tje sturen. Ik werk samen met een dierfysiotherapeute die ik dan wat gerichte vragen voor je kan stellen Groetjes, Bert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
|
![]()
Hoi Monique,
De hond van mijn ouders (is nu 12 jaar oud) heef ook van HD maar het meest last van een beknelde zenuw in de achterhand. Hij sleept met zijn linkerachterpoot en in de vakantie, toen hij wat meer liep dan normaal, sleet dus ook een nagel veel te snel en begon te bloeden. Hij gaat soms op de bovenkant van zijn voet staan (die is dus omgeklapt) en heeft het niet eens door (het doet dus ook niet zeer) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
je kan nu ook al foto's laten maken als je wil, dit zal dan in ieder geval wat uitwijzen over de aansluiting van de heupen en de vorm. Ook een goed lichamelijk onderzoek door de dierenarts kan een goede aanwijzing zijn voor goede/slechte heupen.
Mocht je hond inderdaad slechte heupen hebben dan is er tegenwoordig ook een nieuwe techniek waarbij een deel van het bekken aan elkaar gebakken word zodat de heupkommen weer beter over de kop heen kunnen groeien. Deze techniek moet je wel bij een hond toepassen die nog volop in de groei is. Nadeel hiervan is dat je op latere leeftijd niet meer kan zien dat dit gebeurd is , en je de hond als je kwaad zou willen dus zou kunnen inzetten voor de fok met goede heupen. De DOCA in amsterdam is op de hoogte van deze techniek. in ieder geval even rustig aan doen met je pupje.. maar dat wist je zelf ook al. Laat je nog even weten wat er uit het onderzoek komt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
9 van de 10 keer kan het bij een pup ook komen van zogenmoemde groeipijnen. Zeker als je in je voer veel % koper hebt zitten. Nu weet ik de samenstelling van Proplan niet, maar jullie hond groeit wel erg hard. Zou het eens laten onderzoeken bij de DA.
groetjes Kim
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Oscar heeft geen HD. Helaas is wat hij blijkt te mankeren erger dan dat: zijn wervelkolom ter hoogte van zijn schouders is zodanig misvormd dat dit onomkeerbaar is en geen herstel mogelijk. Het blijkt een aangeboren afwijking te zijn. Zijn groei zal de symptomen alleen maar verergeren. Conclusie: we moeten afscheid nemen van onze dierbare Oscar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Senior Member
|
![]() Quote:
Wat een afschuwelijk bericht!!!!! Wat vreselijk voor jullie dat je nu al afscheid van Oscar moet nemen..... Ik heb er geen woorden voor..... Maar ik wens jullie wel heeeeeeeel veeeel sterkte groeten, Mijke
![]() |
![]() |
#7 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
Hoi Monique
Wat verschrikkelijk om te horen, de rillingen lopen over m'n rug... Hier kan ik maar één ding zeggen........ HEEL VEEL STERKTE !!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|