Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 25-12-2007, 12:05   #1
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

wolfwoman-stefanie's Avatar

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
Wij zoeken een nieuwe eigenaar voor 2 tsjechen, een reu ( 11-11-2004) en een teef ( 21-10-2005) van 2 & 3 jaar.
Deze twee hebben altijd samen gewoond, dus moeten in één gezin geplaatst worden !
Door ernstige ziekte van de eigenaar zitten deze honden nu weer tijdelijk bij de fokker.
Wie kan deze kanjers een nieuw THUIS geven !

REU

TEEFJE
Jammer dat er een discussie is ontstaan, in dit topic, over het wel of niet samen plaatsen van deze honden.
Volgens mij is het doel van dit topic "het vinden van een goede baas voor deze honden"
Maar dat is natuurlijk MIJN mening

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline  
Old 25-12-2007, 12:38   #2
Koos
Member

Hallo Allemaal,

Hoewel ik iedereens standpunt kan billijken, denk ik er net zo over als Stefanie, dat deze discussie niet ter zake is of de honden samen of alleen geplaatst moeten worden.

Het gaat er namelijk om, dat ze een baas krijgen en wie dat ook zal zijn, zal ik uitmaken en of het mensen zijn, die wel of niet een TW hebben gehad, maak ik ook uit. Daar heb ik niemands raad bij nodig want daar ben ik zelf heeeeel goed toe in staat.

Dat iedereen daar zijn eigen gedachten en ideeen over heeft, Prima.

Maar het welzijn voor deze honden, in welke vorm dan ook, staat voorop. En als IK vind, dat zij SAMEN geplaatst moeten worden, denk IK ook, dat jullie MIJN mening moeten respecteren.

Ik hoop, dat ze een baas vinden en of dat binnen 2 maanden is of dat het binnen 2 jaar is, doet niet ter zake. Ik heb de verzorging op mij genomen en die zal ik ook blijven geven totdat het moment daar is.

En Mijke, bedankt voor je raad maar in het geval van de Belgische honden, lag de zaak wel even anders. Die MOESTEN daar weg, ten koste van alles en dat is hier niet het geval.

Verder hoop ik, dat hiermede de zaak nu geklaard is en dat we verder een fijne Kerst zullen hebben.

Letty
Koos jest offline  
Old 25-12-2007, 12:46   #3
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff View Post
En als IK vind, dat zij SAMEN geplaatst moeten worden, denk IK ook, dat jullie MIJN mening moeten respecteren.
Beste Letty,

Ik respecteer je mening terdege.
Als ik ooit afstand van Shadow en Breezer zou moeten doen zou ik ook het liefst zien dat ze samen worden geplaatst.

Ik hoop dan ook dat deze honden z.s.m. samen een plekje zullen krijgen.

Groeten,
Barry
Old 25-12-2007, 13:29   #4
Koos
Member

Nou, Barry, daar hebben we dus precies het punt waar het om draait.

Jij zou dus ook willen, dat jouw honden samen geplaatst worden en ik in dit geval ook, terwijl ik me terdege van bewust ben, dat het niet gemakkelijk zal zijn.

Maar ik kan mij gruwelijk ergeren aan het feit, dat iedereen het zo goed weet. Goede raad kan geen kwaad.

Maar als ik nu al diverse keren heb aangegeven, dat ze SAMEN geplaatst moeten worden, moet daar niet zo lang over doorgezanikt worden met meningen wat anderen er van vinden.

Ik zelf heb dit ook niet alleen besloten. Ook de, nog huidige eigenaar en zijn voormalige vriendin, zijn beiden van mening, dat ze bij elkaar moeten blijven.

Dus....... we zoeken een nieuwe baas voor beiden.

Letty
Koos jest offline  
Old 25-12-2007, 13:56   #5
Joswolf
Member

Zaniken? Goed bedoelde raad is het maar, meer niet. Wij moeten ook niets Letty, dat maken wij ook zelf uit net als jij uitmaakt wat er met de honden gebeurd. En als jij het niet eg vind als ze desnoods twee jaar bij jullie blijven dan is er ook niets aan de hand. Men geeft raad en wil alleen maar helpen. Succes met de honden en een knuffel voor Nirak en Janka.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 25-12-2007, 18:52   #6
herder
Musketier

herder's Avatar

@ Letty...

Pardon!?! ........ ik lees hier alleen maar berichten waarin mensen hun mening geven en daarbij gelijktijdig al teksten schrijven als: niet bedoeld als aanval, niet kwetsen, respect hebben voor de mening van... of iets in gelijke strekking. Blijkbaar weet men al dat je snel op je teentjes getrapt bent en is men bereid daar rekening me te houden!!

Je teksten waarin je e.e.a. aandikt door hoofdletters te gebruiken en over zaniken durft te spreken vindt ik ronduit a-sociaal naar mensen toe die dus bereid zijn rekening met jouw te houden.

Je gedraagt je of dat je alle wijsheid in pacht hebt als het gaat over wat het beste is voor TSW honden. En dat er niemand op dit forum is die misschien wel een goed advies voor je zou kunnen hebben.

de waarheid is anders........

Eetsmakkelijk allemaal!!

Bert
herder jest offline  
Old 25-12-2007, 19:30   #7
Joswolf
Member

Nou Bert. Dat ene woord kon je wel weglaten. Zij helpen op dit moment wel de twee honden en wij lullen alleen maar. Sorry kon geen beter woord vinden.
Je hebt wel gelijk Bert maar dat kon ook zonder dat A woord. Met een beetje begrip voor mekaar bereiken we meer. Het gaat toch om de honden die niets aan deze situatie kunnen doen.
Jos
Joswolf jest offline  
Old 27-12-2007, 14:54   #8
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by herder View Post
@ Letty...

Pardon!?! ........ ik lees hier alleen maar berichten waarin mensen hun mening geven en daarbij gelijktijdig al teksten schrijven als: niet bedoeld als aanval, niet kwetsen, respect hebben voor de mening van... of iets in gelijke strekking. Blijkbaar weet men al dat je snel op je teentjes getrapt bent en is men bereid daar rekening me te houden!!

Je teksten waarin je e.e.a. aandikt door hoofdletters te gebruiken en over zaniken durft te spreken vindt ik ronduit a-sociaal naar mensen toe die dus bereid zijn rekening met jouw te houden.

Je gedraagt je of dat je alle wijsheid in pacht hebt als het gaat over wat het beste is voor TSW honden. En dat er niemand op dit forum is die misschien wel een goed advies voor je zou kunnen hebben.

de waarheid is anders........

Eetsmakkelijk allemaal!!

Bert
Beste Bert,

ik vind bovenstaande ronduit belachelijk. Jij gedraagt je ook alsof je alle wijsheid in pacht hebt omtrent het trainen van honden. Je hebt wel mooi daardoor mijn hond verkloot!
Dat is weer mijn mening! (offtopic over die wijsheid van Bert)
En Letty is wel even iets langer met Tsjechen bezig dan jij. Je hebt nog niet eens een Tsjech vanaf pup af aan opgevoedt! Waar praat jij over.
En als je mij aso vindt, prima. Ik durf in iedergeval te zeggen dat als het op tsjech aan komt, ik zeker niet de wijsheid in pacht heb. Ik iedere dag weer leer! Ik in iedergeval ZEKER weet dat het niet de doorsnee hond is, waar jij hem voor verslijt.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook een hoop gezeur vind. Als ik afscheid zou moeten nemen van Cliff en Denzel WIL IK OOK dat mijn honden samen geplaatst worden!
De honden Nirak en Janka zijn van Ronald, en hij wil OOK dat ze samen geplaatst worden. Punt uit.
Kun je wel een discussie gaan houden of ze nu wel of niet samen geplaatst moeten worden, maar dat is helemaal niet aan jou of iemand anders.

Een gezonde discussie prima, maar zoals jij dit doet, nee daar pas ik voor.

Kim
kobesen jest offline  
Old 25-12-2007, 12:39   #9
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Hoi Stefanie,

Ik snap niet wat er mis is met een gezonde discussie.
Daar kunnen we allen van leren. Het doel van dit topic is inderdaad het vinden van een nieuwe baas voor deze twee honden, en als dat kan door de honden apart te plaatsen zou dat ook moeten kunnen. En mochten ze toch met elkaar geplaatst kunnen worden is dat natuurlijk alleen maar beter.

Groeten,
Barry
Old 27-12-2007, 18:03   #10
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

Quote:
Originally Posted by stefanie View Post
Jammer dat er een discussie is ontstaan, in dit topic, over het wel of niet samen plaatsen van deze honden.
Volgens mij is het doel van dit topic "het vinden van een goede baas voor deze honden"
Maar dat is natuurlijk MIJN mening
Zoals ik al aangaf, voegt deze hele discussie niets toe aan dit topic.
Volgens mij is het doel van dit topic 'deze honden samen een nieuw tehuis te geven'
En mijn mening is dat we de energie die we in dit welles/nietes "spelletje" stoppen
beter kunnen gebruiken door bijv. in het rond kijken/bellen naar een geschikt mandje voor deze honden.
Want daar draaid het toch om, om DE HONDEN !!
Niet om wie er het hardste kan schreeuwen of wie er "gelijk" heeft.

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
Old 27-12-2007, 19:34   #11
donkamatz
Junior Member

Sorry maar ik ben het eens met Stefanie. Het gaat hier om de honden!!!
Deze discussie doet hier eigenlijk niks terzake.

Groetjes,

Katrien
donkamatz jest offline  
Old 27-12-2007, 19:42   #12
herder
Musketier

herder's Avatar

@Kim

ga spoorzoeken.....
herder jest offline  
Old 27-12-2007, 20:30   #13
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Bert!!!!!

Hoe kun je potjandriedubbeltjes toch zomaar mensen die de wijsheid in pacht hebben betichten van A-sociaal gedrag? Natuurlijk hebben al die bijdragen over het apart plaatsen van de honden helemaal niets te doen met het onderwerp, en is het allemaal gezanik en gezeur! Deze honden MOETEN perse SAMEN geplaatst worden want anders zijn ze hun leven niet zeker.

Tsjechoslowaakse wolfhonden die moet je heeeeeel anders behandelen dan normale honden Bert! En alleen de mensen met de meeste ervaring onder ons zijn capabel genoeg om daar ook maar 1 zinnig woord over zeggen! Dat je het maar weet!

Het kan toch niet zo zijn dat wij arme sloebers van het forum, zonder aantoonbare ervaring met (wolf)honden misschien wel eens gelijk kunnen hebben op sommigen punten, laat staan de mensen met veel ervaring op het forum van enig advies te kunnen voorzien.

Je moet je schamen hoe jij weer reageert zeg! Foei!

Jij bent immers iemand die helemaal niet weet hoe je een hond moet trainen. Jij verkloot ze alleen maar! Al die mensen op je website die zo lovend over je zijn, hebben duidelijk een steekje los. Eigenlijk ben je maar een prutser die wat aanklooit.

Nee Bert... het gaat weer nergens over die bijdrage van jou!

Groet,
Barry

-----------------------------------------------------------------------

Note:
*Bert is geweldig met honden dus laat de text hierboven je niet vertellen dat het anders is, kijk voor meer info en recenties op zijn website: http://www.packleader.nl *

Note2:
*Iedereen op dit forum mag meepraten en discussieren en daar hoef je geen expert voor te zijn*

Note3:
*Ik hoop oprecht dat de honden z.s.m. samen een plekje krijgen*
Old 27-12-2007, 20:40   #14
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by azazel View Post
Bert!!!!!

Hoe kun je potjandriedubbeltjes toch zomaar mensen die de wijsheid in pacht hebben betichten van A-sociaal gedrag? Natuurlijk hebben al die bijdragen over het apart plaatsen van de honden helemaal niets te doen met het onderwerp, en is het allemaal gezanik en gezeur! Deze honden MOETEN perse SAMEN geplaatst worden want anders zijn ze hun leven niet zeker.

Tsjechoslowaakse wolfhonden die moet je heeeeeel anders behandelen dan normale honden Bert! En alleen de mensen met de meeste ervaring onder ons zijn capabel genoeg om daar ook maar 1 zinnig woord over zeggen! Dat je het maar weet!

Het kan toch niet zo zijn dat wij arme sloebers van het forum, zonder aantoonbare ervaring met (wolf)honden misschien wel eens gelijk kunnen hebben op sommigen punten, laat staan de mensen met veel ervaring op het forum van enig advies te kunnen voorzien.

Je moet je schamen hoe jij weer reageert zeg! Foei!

Jij bent immers iemand die helemaal niet weet hoe je een hond moet trainen. Jij verkloot ze alleen maar! Al die mensen op je website die zo lovend over je zijn, hebben duidelijk een steekje los. Eigenlijk ben je maar een prutser die wat aanklooit.

Nee Bert... het gaat weer nergens over die bijdrage van jou!

Groet,
Barry

-----------------------------------------------------------------------

Note:
*Bert is geweldig met honden dus laat de text hierboven je niet vertellen dat het anders is, kijk voor meer info en recenties op zijn website: http://www.packleader.nl *

Note2:
*Iedereen op dit forum mag meepraten en discussieren en daar hoef je geen expert voor te zijn*

Note3:
*Ik hoop oprecht dat de honden z.s.m. samen een plekje krijgen*

En ook ik hoop dat ze zo snel mogelijk geplaatst worden!
Groetjes Martine
loco jest offline  
Old 27-12-2007, 21:00   #15
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by herder View Post
@Kim

ga spoorzoeken.....
Goed idee Bert. Misschien vindt Denzel dat idd wel leuk. Spoorzoeken. Zal het bij de eerst volgende training eens opperen.

Ben het verder volledig met Stefanie eens. Misschien kunnen we ipv zanikken wie de wijsheid in pacht heeft of niet, gewoon eens een goed adres voor deze 2 honden gaan zoeken.

Goed idee misschien?

Groetjes Kim
kobesen jest offline  
Old 28-12-2007, 03:59   #16
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Jeetje mina, wat een bizarre commotie allemaal...

Ik kom net pas thuis van mn werk en las met steigende verbazing alle bijdragen van de laatste dagen in dit topic....

Ging dit topic niet over het vinden van een fijn nieuw thuis voor 2 doggy's in plaats van te zierezeiken over wie er gelijk had/heeft????

Mijn eigen kanttekening in dit topic had slechts alleen te maken met het feit dat ik een paar mensen ken, die eventueel wel een herplaats hond willen opnemen in hun gezin (maar voor wie 2 samen echt een stap te ver is).

(In het zelfde antwoord gaf ik overigens al aan, dat de tijdsdruk in dit geval (in tegenstelling tot de 3 belgjes) gelukkig niet speelt )

Dus laten we hier aljeblieft geen reply's op elkaars teksten meer plaatsen, maar alleen nog reageren als iemand een constructieve oplossing weet voor deze 2 doggy's samen!

En natuurlijk is het nog beter, dat als je iets weet, om even rechtstreeks contact met Letty of Koos op te nemen

groetjes van de moderator

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline  
Old 28-12-2007, 17:13   #17
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
Jeetje mina, wat een bizarre commotie allemaal...
Ging dit topic niet over het vinden van een fijn nieuw thuis voor 2 doggy's in plaats van te zierezeiken over wie er gelijk had/heeft????
Dus laten we hier aljeblieft geen reply's op elkaars teksten meer plaatsen, maar alleen nog reageren als iemand een constructieve oplossing weet voor deze 2 doggy's samen!
groetjes van de moderator

Bedankt Mijke ! !

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
Old 30-12-2007, 11:15   #18
Patty33
Member

Patty33's Avatar

Het lijkt er inderdaad op, dat sommige mensen persé hun gelijk moeten behalen, maar niet openstaan voor meningen van anderen vind ik ook belachelijk.
Het gaat zeker erom, dat ook deze twee doggies weer een nieuw goed thuis vinden.
En als dat dan apart van elkaar ook zou kunnen, vind ik dat je zeker voor die mogelijkheid open moet staan!
Liever dat dat nog twee jaar waar ze zich nu bevinden; maar ja..dat is dan mijn PERSOONLIJKE mening hè.
Gelukkig mag je in Nederland je eigen mening verkondingen, ook op een openbaar forum.

Groetjes,
Patty

Posting Rules