Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > TsW in nood

TsW in nood TsW die een nieuw tehuis zoeken: honden met stamboom maar ook wolfhondachtigen die in asiels zitten

Thread Tools Display Modes
Old 08-10-2008, 00:18   #8
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Het is erg jammer dat buitenstaanders soms met hun oordeel klaar staan over het herplaatsen van een hond, terwijl ze niet van de situatie en de achtergrond op de hoogte zijn .......

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die "makkelijk" en "zo maar even" hun hond "dumpen"...........

En achter de reden van herplaatsing van een hond, zit vaak een hele nare en trieste privé geschiedenis.
En ik vind zeker niet dat mensen zo'n achtergrond aan wie dan ook hoeven te vertellen!

Persoonlijk vind ik het intriest en diep treurig dat er inmiddels mensen zijn die noodgedwongen hun hond moeten herplaatsen, maar niet eens meer hun hond op een forum een openbare herplaats lijst durven te zetten! En dit alleen uit angst voor de reacties van anderen!

Zelfs geregistreerde leden van deze site hebben het nodig geacht om eigenaren van gepubliceerde herplaatsers de meest schandelijke mails en PB's met beschuldigingen te sturen......

Het is al moeilijk genoeg om goede nieuwe eigenaren te vinden voor herplaatsers..... Daarom vind ik het zelf super rot , dat door de reacties van buitenstaanders, er inmiddels ook soms "verborgen" bemiddeld moet worden omdat mensen gewoon bang zijn voor zulke bizarre reacties

En om de zelfde redenen, wensen nieuwe eigenaren van zo'n hond (die vaak wel van de achtergrond op de hoogte zijn) dan ook niet op wolfdog vermeld te worden.......

En dat zou toch niet moeten hoeven............

@ Kim, ik weet dat je (net als vele anderen) stapelgek bent op je doggy's
En natuurlijk kun je je dan niet voorstellen dat je ooit een ander adres voor ze zou moeten zoeken....
Maar soms kunnen zich zulke afschuwelkijke omstandighden in je prive leven zich voordoen, dat je toch echt noodgedwongen keuzes moet maken waarbij je zelf al bij voorbaat verdriet van hebt (en zal blijven houden)......
Ik snap best je emotionele reactie, maar ik hoop echt dat jij nooit voor zulke keuze dilemma's geplaatst zal worden!

En ik hoop ook dat je in het vervolg ff over het bovenstaande na wilt denken en op je tong wilt bijten voordat je weer een reactie op een herplaatser plaatst!
Want natuurlijk schrijft een eigenaar van een hond die ter herplaatsing wordt aangeboden (terecht) niet zijn/haar hele verhaal!

En reacties zoals die van jou, kunnen dan onnodig veel pijn doen.......

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg

Last edited by mijke; 08-10-2008 at 00:20.
mijke jest offline   Reply With Quote

Posting Rules