Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Gezondheid en voeding

Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2008, 16:03   #1
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xhrista View Post
Volgens mij hebben we het hier toch echt over nederlands gefokte honden.Komen trouwens uit dezelfde tak.Hoewel die idd weer komen uit heel veel gebruikte tak van niet nederlandse fokker.

Gr. Christa
En met nederlands dus ook , want ik heb nergens verteld dat het wel/niet nederlandse honden zijn.
Old 09-11-2008, 16:58   #2
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En met nederlands dus ook , want ik heb nergens verteld dat het wel/niet nederlandse honden zijn.
Ik bedoel dus dat het nederlandse honden zijn en we zitten op nederlands forum.en aangezien ik aanneem dat er niet zo snel fokkers honden uit nederland zullen halen om te fokken,maar dat er wel fokkers zullen zijn in nedrland,die met nederlandse hodnen fokken,het toch ook belangrijk is dat het hier staat.
En mag het hopen dat er niet gefokt wordt met honden die epilepsie hebben,dat zou wel heel ernstig zijn,maar geloof niemand meer op z'n blauwe ogen,die tijd heb ik gehad.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 17:10   #3
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
,maar geloof niemand meer op z'n blauwe ogen,die tijd heb ik gehad.
Gr. Christa
Weet wel dat de mijne echt wel blauw zijn .
Old 09-11-2008, 17:29   #4
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Nu staat het dus op engelstallige forum,maar info komt er verder niet,behalve dat er gezegd wordt dat het misschien wel aan ons land ligt.
Zou kleine kans zijn,was het niet dat als je de verschillende gevallen die ik nu heb kunnen traceren op diverse fora,vaak toch overeenkomstige voorouder dieren hebben.
Weet nog dat ik het toen ook nagekeken heb bij mijn hond en daar zag je dus ook niet duidelijk lijn in vererven,maar wel met sprongetjes hielden honden vrij nauw verband met elkaar.
Maar aangezien we totaal niet weten hoe het vererft,via koppel of misschien wel rechtstreeks via vader of moeder,is het moeilijk om te zeggen dat je bepaalde tak moet uitsluiten.

Denk trouwens dat heel veel fokkers in buitenland,die honden gewoon in kennels hebben zitten en verder geen contact met honden hebben,vaak niet eens zullen merken als een hond aanval heeft gehad.
Dat is misschien wel reden dat we hier in het westen vaker met de gevallen op de proppen komen,we leven dichter bij en met de hond.

Weet de laatste aanval van stenka was toen wij in de tuin zaten en hij binnen lag.Shanti kwam opeens naar buiten en begon te piepen.We negeerde haar eerst,maar toen ze onrustig bleef ben ik toch maar eens binnen gaan kijken.En daar lag een vaag kijkende ,hijgende Stenka op de grond en een drol op de bank.Dan weet je aanval gehad.Maar binnen paar minuten was hij alweer redelijk rustig en die drollen liet hij wel vaker vallen ,omdat hij niet zoveel controle meer had.Als we dus niet gewaarschuwd waren door Shanti hadden we niks gemerkt.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote
Old 09-11-2008, 17:21   #5
loco
Non active.

loco's Avatar

Quote:
En mag het hopen dat er niet gefokt wordt met honden die epilepsie hebben, Gr. Christa
En wat dit betrefd geloof ik bep fokkers helemaal niet of de ogen nou blauw, groen, bruin en of zwart zijn .
Want als het HD verhaal zo word genomen denk je dat dit anders zal zijn ??
Voor sommige fokkers maakt het gewoon allemaal geen uit.
Reply

Posting Rules