![]() |
![]() |
|
Overig Alles over Tsjechoslowaakse Wolfhonden |
View Poll Results: Vind jij dat de TSW een modehond begint te worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 15.00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 85.00% |
Voters: 20. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
n00b
|
![]()
Ook hier een hele duidelijke uitslag.
Gelukkig maar dat velen van jullie denken dat de Tsjech nog geen modehond is. Met zoveel nesten kwam het op mij namelijk wel zo over. ![]()
![]() |
#2 |
Yara
|
![]()
We nemen Yara altijd zoveel mogelijk mee overal naar toe. Waar we ook komen, bijna niemand kent het ras. De Saarloos is veel bekender. Veel mensen denken ook in eerste instantie zeker te weten dat ze met een Saarloos te maken hebben. Veel mensen vinden het een prachtig ras, maar willen er toch niet aan beginnen..
![]() Wat mij betreft, (nog) geen modehond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yara
|
![]()
Welk ras zal in Amerika modehond gaan worden, nu Obama een hond gaat nemen??? Zal vast en zeker GEEN Tsjech worden....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
wolfman
|
![]() Quote:
of ook wel de opmerking of het een husky is En dan maar weer uitleggen wat het wel is. Groetjes Andreas ______________________________________________ www.wolvenkennel.nl ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
HAHA heel herkenbaar. Meestal krijgen we te horen 'ahhh wat een mooie husky'.. heel vervelend haha..
Laatst nog een discussie gehad met een vrouwtje. bij ons stond een Saarloos fokker en wij hadden Tsalka bij ons. Dat vrouwtje vertelde dat we geluk hadden met een Tsjech want die waren veel rustiger, maar wel banger, minder sloperig enz. We konden het er maar niet bij haar inkrijgen dat waar zij het over had iig geen Tsjech was.. ![]() ![]() tot nu toe trouwens 1 iemand die ons kon vertellen dat we een Tsjech hadden hahah |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfelijk aangeboren Bitch
|
![]()
Ik ben d'r nog geen 1 tegengekomen die mij kon vertellen dat ik een Tsjech heb.
Of ze denken een saarloos, of Husky of ze denken een mengelmoes oftewel asbakkie. groetjes Kim PS ik geloof niet dat een Tsjech ooit een modehond gaat worden. En de hoeveelheid nesten waar Barry op doelt, heb ik al een keer eerder gezien. Dit zijn piekmomenten. Die zijn redelijk normaal. Houdt het maar eens in de gaten, straks staan er weer heel weinig nesten op.
![]() |
#7 |
senior member
|
![]()
Meestal denkt men dat onze Lucky een "Husky" is ofwel "poolhond", ook vaak "wolf". Een enkele keer "Saarloos" en één keer had iemand het bij het goede einde. Iedereen vindt hem indrukwekkend en schitterend en is er veel ontzag; soms is men er ook wel wat bang voor.
Bij ons is de vonk overgeslagen toen we eens een jonge Saarloos zagen in een drukke winkelstraat zo'n twee jaar geleden. Het werd voor ons na een ruime, leerzame oriënteringsperiode een Tsjech en zijn er dolgelukkig mee! Alhoewel we Lucky overal mee naar toe nemen, ook mee de stad in etc. geloof ik niet dat we tot op heden bij iemand dezelfde vonk hebben doen overslaan. De Tsjech een modehond? Ik denk het (nog) niet echt. De nestaankondigingen betreft data van afhalen. Deze nesten zijn/worden dus ruwweg anderhalf tot twee maanden eerder geboren. Constateer je in december 90 nestaankondigingen voor de komende 4 maanden, dan zijn/worden die geboren in de maanden november, december, januari en februari. Deze maanden zijn goed voor meer dan 50% van de Tsjechengeboorten zoals uit de statistieken van de laatste jaren blijkt. Er is dus niet echt sprake van een spectaculaire groei. In 2008 zijn er trouwens zo'n 7% minder Tsjechen geboren dan in 2007. Een jaarlijkse (niet al te grote) groei van de Tsjechenpopulatie met navenante groei van het aantal liefhebbers (en vice versa) zou ik alleen maar toe willen juichen, mits de toekomstige groep potentiële eigenaren goed voorgelicht wordt c.q. voorbereid is. Een Tsjech is geweldig, maar zéér zeker niet voor iedereen! Groeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
|
![]()
Degene die ons kon vertellen dat we een Tsjech hadden was een gedragsterapeut.. Die vond dat ze te vrij liep in het centrum voor een Saarloos dus kon het niet anders zijn dan een Tsjech
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|