![]() |
![]() |
|
Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#8 |
n00b
|
![]()
Hoi luitjes,
In een vorig topic las ik dat er wereldwijd +/- 7500 TSW's zijn. Met 1 bevestigde dwerg en het feit dat 1 procent dwerg betekent dat er 18 procent drager is kom ik tot de volgende rekensom. 100 % / 7500 = 0,0133333 (1 procent van de tsw's) 0,013333 x 18 = 0.24% drager. Mijn vraag aan jullie: Is het op dit moment verstandig om alle honden waarmee gefokt word te testen, of om alleen honden te testen die uit verdachte lijnen komen? (Het uiteindelijke oordeel wel/niet testen is natuurlijk voor elke fokker zelf om te beslissen.) Verder is elke dwerg er 1 teveel, laat daar geen misverstand over bestaan. Ik wil alleen als voorschot op het fokkersoverleg van 8 Mei graag jullie mening hierover peilen. Dan kan iedereen zich alvast voorbeidden en met goed beslagen argumenten op het fokkersoverleg verschijnen. Voor iedereen goed, en zeker voor de TSW. ![]() Groetjes, Barry *Edit* letterkleur aangepast..
Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd ![]() Last edited by Azazel; 08-04-2009 at 23:10. |
![]() |
![]() |
|
|