![]() |
![]() |
|
Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
van 't Aelse Sluske
|
![]()
3 jaar geleden zijn we voor het laatst op vakantie geweest,
naar Slowakije, naar het zomerkamp met hond. Nu wil ik graag een keertje vliegen met man en kids. We gaan 8 dagen naar Turkije, zonder honden. De honden blijven gewoon thuis in hun vertrouwde omgeving, overdag in de grote ren van 8x11 mtr. en 's nachts in hun vertrouwde kennel met eigen nest. Ik heb dan ook een geweldige buurvrouw, die ze iedere dag uit wil laten en eten wil geven. Ik kan ze wel in een pension brengen, maar daar zitten ze waarschijndelijk in een kleiner hokkie, en dat levert meer stress op |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ottokar lovers
|
![]()
Wij zijn vers terug van 3 weken Toscane, met Ottokar en ook met de kat Sonja.
De Tsjech-bestendige bench uit elkaar gehaald, in de achterbak en bij de agriturismo weer in elkaar gezet, zodat we ook wel eens zonder Ottokar op pad konden... ![]() En natuurlijk was Ottokar heer en meester op de agriturismo. De eigenaar had een Engelse pointer, een collie, een kleine setter en een portugese waterhond (werd gebruikt als 'truffelhond', goud waard die hond!), maar uh.... Otto was de baas en dat was na een dag of 2 ook duidelijk bij de anderen... ![]() ![]() Ottokar vond het fantastisch, lekker de hele dag buiten vrij rondlopen en zo nu en dan de andere toeristen de stuipen op het lijf jagen (Pappi, ein Wolf hier!, Oh my God, that's a wolf, isn't it? E un lupo? enz enz....). En je moet de gezichten eens zien: Sta je in een file of stil bij het stoplicht, Ottokar die zijn kop ff naar buiten steekt door het open raam aan zijn kant op de achterbank. Heb mensen zien terugdeinzen van de schrik, dachten dat er een wolf in een auto zat... Volgende maand weer een weekje Tsjechie, kan Ottokar lekker op de csamping tekeer gaan met Mizar en Lupo, terwijl Gerard en ik het lokale bier testen.... ![]() Zou de hond missen op vakantie, als hij er niet bij was... ![]() Last edited by Puma; 20-07-2009 at 16:25. Reason: foutje |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lupo & Mizar
|
![]()
Ja Ja Eric de plekken zijn besproken en Jan (campingeigenaar) heeft vast het bier ijs en ijskoud staan.
Om te zien wat Eric en Rosie gaan zien in het mooie Tsjechie hier nogmaals de link naar de foto's van vorig jaar toen Mizar nog een humpje van 9 weken was en alle kinderen op de camping met hem wilde spelen. Zal dit jaar wel anders zijn want het humpje is behoorlijk groot gegroeid maar nog steeds even lief en lijp. Hier is de link http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=VAR4OY7N Gerard |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ottokar lovers
|
![]()
Ongelooflijk, die Mizar als een kleine wurm en hoe hij nu is....
![]() Heerlijk, al die foto's! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Member
|
![]()
Vakantie in de Vogezen 2009.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
bench
|
![]()
http://www.wolfdog.org/forum/album.p...pictureid=3125
Bob is met ons naar Toscane geweest. Dat is heel goed gegaan. We hadden met 3 verschillende eigenaren van Tjechjes afgesproken. Massimo, een eigenaar van 3 Tjechen. Met zijn tjechen hebben we een mooie wandeling langs de rivier gemaakt. Wilupi, Antonella, studeert af op Wildlifemanagement en volgt voor haar studie en haar liefde voor het vak/werk een troep wolven. Zij heeft ons plekken in Toscane laten zien waar je normaal als tourist niet komt. Bob kon daar dank zij die afspraken, lekker spelen met 'Italiaanse' tjechen. http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=11033 Dat was voor mij belangrijk omdat Bob dan ook een leuke tijd heeft. Verder hebben we natuurlijk Chianti wijnen geproefd en gekocht. Florence bekeken en andere touristdingen gedaan, samen met Bob. We hebben geen rare/nare ervaringen opgedaan. De hoteleigenaar had zelf 9 jaar een tjech gehad waardoor wij het grootste appartement kregen toegewezen met een supergroot balkon. Hierdoor kon Bob vanuit de hoogte over alles uitkijken. Wij genoten mee van zijn uitzicht. We zaten op een strategisch punt in Florence. We hoefden maar de straat uit te rijden en dan was het bos heel dichtbij. De winkels in de omgeving van het appartement waren ook supertop. Bob mocht gewoon naar binnen en in de delicatessezaak kreeg hij stukken mortadella en prociutti. Ze vonden Bob allemaal stoer en leuk. Leuk???? Ik weet niet wat het is..... ![]()
Groetjes Nicole ![]() Last edited by Bob Dylan; 02-08-2009 at 20:41. Reason: topic van Wilupi ingevoegd |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Junior Member
|
![]()
Pfoe...ik ben me nu aan het klaarmaken voor een vakantie naar Spanje (we vertrekken morgenochtend heel vroeg), met mijn vriend, schoonouders, schoonbroer, en....zonder Aslan. Aslan is met de labrador van mijn schoonouders, waar hij als lijm aan vastzit zowat, als ze bij elkaar zijn, naar een hondenpension. Ze zitten daar met zijn tweetjes in een grote, tsjechbestendige ren en hebben een hele grote uitloopweide en worden erg goed verzorgd. Maar toch vind ik het helemaal niet fijn!
Heb hem vanochtend vroeg weggebracht, zodat hij de hele dag had om te wennen aan zijn vakantieverblijf, maar dat was ook echt met pijn in het hart, mis hem nu al ![]() Jammer genoeg was de vakantie al geboekt voordat we Aslan hadden, dus hebben we voor het beste alternatief gekozen. Maar over één ding zijn mijn vriend en ik het volmondig eens: op vakantie zonder Aslan doen we nooit meer!!! En dan zijn we nog niet eens vertrokken... Volgend jaar voor ons dus ook een tsjechbestendige vakantie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|