Vai indietro   Wolfdog.org forum > Nederlands > Ras standaard en bonitatie

Ras standaard en bonitatie Hoe een typische Tsjechoslowaakse Wolfhond er uit zou moeten zien, afmetingen en bespreking van de rasstandaard

Rispondi

Strumenti della discussione Modalità di visualizzazione
Vecchio 08-11-2009, 10:06 PM   #1
jmvdwiel
Senior Member

L'avatar di jmvdwiel

predefinito

Een gesaarloosde Husky is een tsjech maar die door iedereen zelfs door mensen die wel wat verstand van honden hebben wordt uitgemaakt voor saarloos of husky

Ik denk dus dat zo ongeveer wel 80 % van de populatie gesaarloosde huskys zijn
jmvdwiel jest offline   Rispondi quotando
Vecchio 08-12-2009, 05:52 AM   #2
Tatti
Junior Member

L'avatar di Tatti

ubicazione: Opglabbeek (B)
predefinito

Ach ja, Sky is afgelopen maandag weer voor vos uitgemaakt
Toen hij een pupje van 4 maanden was kon ik daar nog wel inkomen, maar een vos van ruim 70 cm, tja het zal wel aan mij liggen

@Liesbeth
Ik vind die hond ook wel mooi, maar ik hou toch meer van een iets scherpere tekening, zeker aan de kop.

Gr
Tatiana
Tatti jest offline   Rispondi quotando
Vecchio 08-12-2009, 12:39 PM   #3
Liesbeth
Junior Member

L'avatar di Liesbeth

ubicazione: Lubbeek
predefinito

Ahzo! Ik heb er ook 2 dan

Quote:
Originariamente inviata da jmvdwiel Visualizza il messaggio
Een gesaarloosde Husky is een tsjech maar die door iedereen zelfs door mensen die wel wat verstand van honden hebben wordt uitgemaakt voor saarloos of husky

Ik denk dus dat zo ongeveer wel 80 % van de populatie gesaarloosde huskys zijn
Vecchio 08-14-2009, 05:58 AM   #4
Tatti
Junior Member

L'avatar di Tatti

predefinito

Het is rond, wij komen Zondag ook met de woefjes

Gr
Tatiana
Vecchio 09-02-2009, 07:14 PM   #5
loco
Non active.

L'avatar di loco

ubicazione: Outside, walking the dog.
predefinito

Ben heel erg nieuwsgierig hoe het is gegaan .
Groette Martine.
Vecchio 09-02-2009, 10:12 PM   #6
jmvdwiel
Senior Member

L'avatar di jmvdwiel

predefinito

Hier dan even mijn verslagje

Natuurlijk vroeg op stukje rijden 250 km (bij Breda al in de file.... bla bla bla) bij aankomst waren mijn honden er weer helemaal klaar mee en gingen helemaal uit hun dak in de auto. Volgens mij heb ik geen andere tsjech horen blaffen de hele dag maar goed

Na even gewacht te hebben en ondertussen een heleboel tsjechen te zien bij elkaar, er waren een boel jonge honden voor de jeugdkeuring, was mijn hondje dan eindelijk aan de beurt.

Barry liet zich keuring opmeten (tsja oefenen helpt dus echt wel ! Liesbeth nog bedankt voor de trainingsmiddag ) en ook het lopen ging prima (lang leve de ringtraining).
Daarna de gedragstest, ik had bij een aantal honden al gezien wat de keurmeester ging doen dus ik had er wel vertrouwen in. Barry vond het geloof ik wel een aardige kerel en het zwaaien met zijn stokje was niet echt interessant. Toen moest ik mij verwijderen en Barry achterlaten aan de riem. Opeens hoor ik mijn hond blaffen.. ik dacht YES stoere hond... wil de keurmeester pakken, maar ondertussen zag ik ook een paar mensen een erg brede glimlach krijgen op hun gezicht... maar ja ik mocht weer terug komen en ik kreeg meteen het verlossende woord
P1 (excellent) en toen mochten we weer wachten op de rest.

Na de gedragstest ben ik toch even wezen vragen wat mijn schatje nu precies aan het uithalen was toen hij ging blaffen, er werd mij verteld dat hij naar mij blafte en dat de keurmeester nogal in zijn blikveld stond en hij dus om de keurmeester heen aan het springen was toen hij met zijn stokje aan het zwaaien was dus geen stoere verhalen helaas.

uiteindelijke keuringscode van mijn hondje Crying wolf Bárány is geworden A65 Of P1

Ik vond de Bonitatie wel een leuke happening en naar mijn idee prima te doen met je hond ( in ieder geval bij deze keurmeester), maar je moet er natuurlijk wel wat voor oefenen.. maar ja voor wat niet

Op naar het volgende struikelblok... Behendigheid.. vanaf volgende week gaan wij beginnen
Vecchio 09-03-2009, 10:08 AM   #7
Tatti
Junior Member

L'avatar di Tatti

predefinito

Hier dan even mijn verslagje

De rit verliep voor Sky en mij zonder problemen, al is het wel vermoeiend in je uppie twee uur achter het stuur te zitten.

Bij aankomst was Sky maar wat blij om zijn zus Inara te zien, en beiden rolden meteen over het veld.
De keuring verliep zonder problemen, en bij het dreigen gedeelte keek Sky schaapachtig Dhr Jedlicka aan, om meteen toen deze weg liep achter hem aan te tuffen met de vraag in zijn ogen van "hè ik dacht dat we gingen spelen?"

Sky zijn uitslag weet ik niet precies daar ik zelf het officiële document nog niet heb.
Er was daar geen mogelijkheid om te kopieeren dus heeft Liesbeth mijn papieren nog.
Wat ik wel weet zijn de A70 en P1 maar of en wat daar nog tussen staat kan ik niet zeggen.

Op de show een dag later heeft Sky in de Jeugdklasse reuen een 1U gehaald, maar ik was helemaal klaar met alles, aangezien ik dus een telefoontje van de security firma kreeg dat bij ons het inbraak alarm afging.
We zijn dus vroegtijdig naar huis gegaan en Sky krijgt zijn bekertje voor de "U" eind deze maand.

Ik zal straks nog een paar foto's plaatsen van de Bonitatie.

Gr
Tatiana
Vecchio 09-03-2009, 10:13 AM   #8
jmvdwiel
Senior Member

L'avatar di jmvdwiel

predefinito

gefeliciteerd met je Utje

ik ben erg benieuwd naar alle foto's ..... zijn er ook nog filmpjes gemaakt van de gedragstest zelf ?
Rispondi