![]() |
![]() |
|
Gezondheid en voeding Het voeren van een wolfhond, informatie over hondenvoer, vaccineren, etc |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
Senior Member
|
![]()
De vraag is bij DM wanneer is het lijden voor de hond? en dat moment zal inderdaad door iedereen verschillend geinterpreteerd worden.
De ene zal zijn hond in laten slapen als hij niet meer normaal een rondje mee kan lopen en inderdaad in zijn eigen ontlasting valt tijdens het poepen, een ander zal hem misschien nog wel in een rolstoel hijsen. Het zal dus altijd moeilijk blijven om voor iemand anders te beslissen wanneer het tijd is om zijn/haar hond met DM in te laten slapen. En niemand anders kan die beslissing voor iemand anders maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Non active.
|
![]() Quote:
![]() En dan word er inderdaad tegen je verteld, je moet het doen als je hier zelf klaar voor bent ![]() En ik kan je vertellen, dat ben je nooit ![]() Maar op dat moment moet je voor je hond kiezen en niet vasthouden omdat je zelf niet je hond kan laten gaan. En hopen dat je als eigenaar ooit vrede krijgt met de keuze die je hebt gemaakt.
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it....... Then just piss on it and walk away ![]() Last edited by loco; 28-12-2010 at 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
|
![]()
In de praktijk blijkt dat veel mensen onbewust toch vaak voor zichzelf kiezen en niet voor de hond,tenminste in de ogen van andere.Dus dat wordt bedoelt dat je er zelf klaar voor moet zijn.
Van he ene dier is afscheid nemen ook veel moeilijker als van het ander.Heb dat met paarden,honden en poezen meegemaakt.Maakt eigenlijk niet uit waaraan ze dan zijn overleden.Lijkt wel of het ene lijntje moeilijker is door te snijden als het andere. Gr. Christa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Senior Member
|
![]()
Op verzoek van Judith heb ik dit bericht hier geplaatst
Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Het eerste en ook enige wat in mij opkomt als ik dit filmpje zie is: wat is die eigenaar een liederlijke ras-egoïst! Het zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen en voor een astronomisch bedrag zijn gefabriceerd, maar pfff, denk effe na wat je je hond aandoet ...
![]() |
#6 |
Junior Member
|
![]()
Hallo,
Ik heb vernomen dat men bv in Duitsland de DM lijders niet uit de fok wil halen. Ik vond een duitse dekreu maar toen ik las dat hij lijder was(staat nergens op een lijst), heb ik bedankt voor de moeite. Nu is het baasje boos op mij en vol onbegrip. Weet iemand iets meer hierover? Patrick |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
senior member
|
![]()
DM lijders hoeven ook helemaal niet uit de fok gehaald te worden. Het is alleen een kwestie van de juiste combinatie maken. Een DM lijder (maar ook DM drager) moet wel alleen met een vrije hond gekruist worden. Het is juist zeer onwenselijk om DM lijders en DM dragers uit te sluiten. De in rap tempo verder versmallende genenpool welke je dan krijgt, roept binnen de kortste keren nieuwe erfelijkheidsziekten op.
DM op een genetisch verantwoorde manier uitbannen, kost vele generaties. Niet alleen met volledig vrije honden fokken dus, maar met gebruikmaking van de juiste combinaties. Hierover is overigens al heel veel geschreven, ook op het Nederlandstalige forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|