Quote:
Originally Posted by sonja
Helaas niet,heb ik achter gevraagt,deze hond komt van oosterrijk en de vader van amerika,de reu die de teef heeft gedekt had was niet de reu die op papier stond zijn ze te weten gekomen,maar een reu die eigenlijk niet mocht gebruikt worden,waarom weet ik niet,ook staat op papier dat ze hun hond moeten laten casteren en het verboden is ermee te fokken.
Als ze willen herplaatsen mogen ze niet te lang wachten,wat van hetgeen ik al heb gelezen over dit ras is dat ze heel erg aan 1 baas hangen en bijna niet herplaatsbaar zijn en hij hangt nu al zo erg aan hen,wil alleen gaan wandelen als beide dames samen zijn,is een dameskoppel,woensdag zie ik ze terug en weet ik meer.
Nochtans is 1 van die dames een trainster geweest op een hondenschool en gaat met mensen mee om de puppytest uit te voeren voor ze een hond uitkiezen,alsook heeft ze deze hond niet mogen kiezen,maar moest gewoon nemen wat de verkoper gaf,wat ook erg raar is,tenslotte is het toch een dure aankoop,1000 euro.
Heel raar.
Sonja
|
die hond ken ik,dat is de nestbroer van mijn kaya
kan jullie vertellen dat inmiddels alles goed is gekomen met hem,hij heet chicco,en hoe doet het nu ook erg goed.
heb hem pas nog gezien op de clubwandeling.
dit laatste nest was duidelijk een geval van verkeerde fokker,die inmiddels ook geen officiele fokker meer is.
mijn kaya had vergelijkbaar gedrag van 2-4 maanden,maar is nu een schat van een beest,heeft alleen moeite gehad met het accepteren van ons als alfa,nu doet ze dat wel en het is een geweldig maatje geworden.