Consequent en hard optreden
Ja, ik moet bijv. ook met een slipketting gaan werken. Toen wij 10 jaar geleden onze Amerikaans Canadese witte herder kregen moesten wij op de hondenschool allemaal een slipketting kopen en ik moet zeggen wij hebben Teddy hiermee prima kunnen opvoeden en het is nu nog steeds een zeer gehoorzame hond, die inmiddels een gewone band om heeft. Timber heeft tot nu toe een gewoon dun huis-, tuin- en keukenbandje om gehad. Daardoor kon ik haar ook nooit eens even lekker stevig bij de band pakken als ik haar op haar donder moest geven dus dat moet zeker veranderen. Ja, ik ben nl. normaal helemaal niet onzeker. Straal altijd wel een behoorlijke autoriteit uit naar kinderen en op mijn werk en ben toch wel flink zelfverzekerd al zeg ik het zelf, tot Timber in mijn leven kwam! Kortom, afgelopen en aan de slag. Timber heeft nl. bijv. absoluut geen agressieve trekjes, en is eigenlijk een hele lieve, vrolijke hond, maar ze moet veel beter weten wat haar plaats in de roedel is dus ik zal het goede, beheerste (want ze is vaak te onbeheerst) gedrag aan haar moeten opleggen. Kortom, werk aan de winkel.
Dus Bert ik zal je advies nog wel vaker nodig hebben!
|