Go Back   Wolfdog.org forum > Nederlands > Sport en training

Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten

Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2007, 19:51   #7
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by casa lupo
Ben het er helemaal mee eens dat het heel erg goed is om met je Tsjech van alles te ondernemen!
We steppen veel met onze honden en dat vinden ze echt heerlijk zodra ze hun x-back harnas om krijgen zijn ze niet meer te houden
zowiezo gaan ze bij ons eigenlijk altijd mee of dat nu op vakantie naar de bergen is of naar de brievenbus ze zijn altijd in voor avontuur en ja na avontuur mogen ze ook hier graag luieren op de bank of op bed
Hartstikke leuk Willy! Dat bedoel ik dus ook met "iets ondernemen" met je hond!

En even om nog verdere misverstanden te voorkomen: de term "sofa-dogs" wordt vaak in de oostblok landen gebruikt voor (werk) honden waar niets mee gedaan wordt. (honden die zich niet hoeven in te spannen en/of geen extra prikkels voor uitdagingen krijgen)
Ik bedoel hier dus niet honden mee, die op een bank mogen liggen hoor!

En bovendien als je er voor kiest om je TsW alleen gezellig als huishond om je heen te hebben, moet je dat ook vanzelfsprekend zelf weten!

Met mijn artikeltje wilde ik alleen maar laten zien, dat je hond soms meer kan dan dat je zelf denkt En dat dat het voor je zelf en je hond super leuk is om samen dingen te ondernemen!
Ik bedoelde er "Niets meer en niets minder" mee, dus niemand hoeft zich aangesproken te voelen.

Quote:
Originally Posted by loco
En alles geregeld tot je warme maaltijd aan toe.
Nou mooi niet dus!!! De cursus en begeleiding van de training werd prima verzorgd Maar voor de rest was ieder koppel volledig selfsupporting hoor! (vanaf onderdak zoeken tot het regelen van maaltijden voor mens en dier)
En voordat jullie gaan idealiseren: Alhoewel het echt een superweek was, was het soms echt ook wel wat afzien hoor!!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote

Posting Rules