Dag mensen,
aangezien het een beetje stil is kom ik met een onderwerpje.

Ik zat een tijd terug de docu 'living with wolves' te kijken op youtube en was zoals gewoonlijk weer onder de indruk.
Wat me opviel was dat het van jongs af aan meteen duidelijk is wie de alpha gaat worden. Zo duidelijk zelfs dat oudere wolven het ook maar voor gezien hielden. Of wolf/hond dus dominant is of niet ligt dus in de genen, toch?
Nou het volgende; mij werd tijdens de hondencursus altijd verteld om dominante honden (zoals onze reu) aan te pakken of iig een poging doen. Dat die dus niet zomaar ergens bovenop klapt.. Toen vond ik dit eigenlijk vrij logisch maar nu begin ik te twijfelen.. Er moet toch iemand de baas zijn, waarom dan niet die van mij op dat moment? Kijk, een hond die letterlijk uit elkaar getrokken wordt dat kan niet, maar het is tot nu toe altijd veel stoer gedrag met grommen/staren/poot op de rug leggen etc. En ik zie de andere eigenaren vaak schrikken en hun hond 'nakijken'. Terwijl het voor mij vaak al duidelijk is dat die hond niets mankeert.. Wat vinden jullie? Zijn er tsjechen die zo ver gaan dat de andere hond echt schade oploopt of stoppen ze wanneer die zich overgeeft?