Go Back   Wolfdog.org forum > Polski > Sport i szkolenie

Sport i szkolenie Wilczaki jako psy użytkowe - jak je szkolić, jak uczyć kolejnych elementów, informacje o zawodach i seminariach...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-10-2006, 19:10   #1
aza
Junior Member

Default Szkolenie obronne??

Witam, jestem początkująca w dziedzinie kynologii,mam kundelka więc za bardzo nie orientuję się w tematyce IPO itp.
A więc do rzeczy:chciałabym mieć w przyszłosci wilczaka i chciałabym najpierw pójśc z nim na kurs PT a poźniej na IPO.Ale ktoś mi powiedział że to nie jest prawdziwa obrona,ze tam pies jest nakręcany na rękaw i bazuje to na popędzie lupu a nie rzeczywistej obrony. Mój kolega ma rottweilera, który po kursie IPO nie obronił go.Nie zrozumcie mnie źle, mi tylko chodzi o to czy sa kursy które wydobywaja ze się tak wyrażę instynkt obrony rzeczywistej w psie? Bo przecież na ulicy raczej ew.złodziej nie bedzie mial rękawa Prosze o odpowiedź jeżeli był taki temat to przepraszm pozdrawiam
aza jest offline   Reply With Quote
Old 18-10-2006, 20:02   #2
monikasz
Junior Member

monikasz's Avatar

Aza - nie mam wilczaka, ale jedno wiem na pewno: IPO to sport, a nie nauka rzeczywistej obrony. Jeśli Twój znajomy szkolił rottka do IPO wykorzystując popęd łupu wierz mi - jeszcze w Polsce to rzadkość. Niestety wiele szkółek uczy obrony na zasadzie wzbudzania agresji, pobudzania kolczatkami - wg mnie niestety do niczego dobrego to nie prowadziło, bo w efekcie często miałaś do czynienia z psem, który często był nie do opanowania dla przeciętnego właściciela. Jakikolwiek ruch w Twoją stronę mógłby wyzwolić atak ze strony psa, bo tak w szkółkach uczono. Wystarczyłoby, że np ktoś nagle wskoczyłby zza drzewa, a pies uważałby, że trzeba go natychmiast zaatakować. Na dłuższą metę zbyt męczące ...