![]() |
![]() |
|
Sport en training Tsjechoslowaakse wolfhonden als werkhonden - hoe ze te trainen, hoe ze nieuwe dingen aan te leren, informatie over wedstrijden en trainingsbijeenkomsten |
|
Thread Tools
![]() |
Display Modes
![]() |
|
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
hallo,
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om dit topic aan te snijden. Nu ik lees bij het topic 'fietsen' dat er toch nog wel mensen zijn die hier interesse in hebben, doe ik het dus maar. Ik zag op de Engelse site van wolfdog een heel leuk filmpje van TsW's die de slede trekken en daardoor ben ik beginnen nadenken om met mijn honden ook zoiets te doen. Ik denk dat ze er enorm veel plezier in zouden hebben! Jennah is nog maar 8 maanden, dus nog wat te jong lijkt mij, maar ik ben mij toch al aan het informeren... In België is het wel verboden om een hond als 'trekhond' te gebruiken. Ze mogen NIETS trekken, op welke manier dan ook. Ik weet niet of dat in Nederland ook het geval is? Hoewel er denk ik niet veel mensen op de hoogte zijn van deze wet. Dus de kans dat de politie je tegenhoud om je een bekeuring te geven, lijkt me klein. Als je toch écht zoiets wil doen met je hond, moet je een aanvraag indienen en toestemming krijgen voor elke keer je met je hond buitenkomt om dit te doen. Dus elke keer een nieuwe aanvraag... En je moet ook een aantal redenen kunnen geven 'waarom' je dit wil doen. Maar weet er iemand waar je speciale tuigjes e.d. kan kopen voor je hond? En hoe kan je ze het beste leren reageren op 'links' en 'rechts' enz... ? Heeft er misschien iemand op dit forum ervaring met sledehonden of dingen die daarmee te maken hebben? Niet dat ik zover wil gaan in het 'laten trekken', maar ik ben nu eenmaal heel nieuwsgierig in hoe dit in zijn werk gaat! Groetjes, liesbeth. |
![]() |
![]() |
|
|