Quote:
Originally Posted by Sten
@ loco
Ik dacht dat ik deze site van binnen en van buiten kende haha, blijkbaar dus nie. Toch maar eens onder "geschiedenis" gaan kijken.. Wat zijn de tsjechische afkortingen hiervoor dan? Heb trouwens wel op youtube een aantal trainingen gezien met tsjechen. Het begin van het pakwerk. Erg leuk om te zien. Ben benieuwd of je een tsjech net zo gek krijgt op een ijzeren pijpje/balletje als een MH of een DH? Wellicht heb jij of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat hetzelfde als op de forums wordt uitgelegd van de bovengenoemde werkhonden?
|
Hai Sten,
Ik loop de boel op te fokken wat die geschiedenis betreft

.
Enne ik weet niet of er met een Tjech (nog) beroepsmatig word gewerkt

.
Een goede DH of Mech is gewoon kwa tijdbestek eerder en sneller afgericht voor de JOB

en kunnen de werkdruk/dwang geestelijk ff makkelijker aan.
En in een wereld die om geld draait, word er toch voor dat soort honden gekozen

.
Die juist sneller worden afgericht , vanwege het gek/gestoord kunnen maken op een grassprietje af een ijzeren buisie, balletje of eigenlijk een complete afwijking voor de bal.
Dat je ze alles kan laten doen omdat ze weten dat straks het balletje weer te voorschijn komt

.
En ik heb DIE Tjech nog niet gezien

.
Het africhten van Tjechen

, vind ik zelf voor mensen met een afwijking/gebrek of beide

.
Wat je al moet hebben om dit ras in huis te halen, laat staan als je er mee wilt gaan trainen

.
Denk zelf dat je het als een uitdaging moet gaan zien om er ooit een examen mee te behalen.
EN dan heb ik het niet over een examen bij een of andere hondenschool.
Maar een erkend werkhonden examen (geen UV) van de FCI.
Die je op deze site sporadisch tegen komt

.
Groette Martine.