![]() |
![]() |
|
Buiten de orde Over alles en niets - over hoe je vrije tijd plezierig door te brengen... |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | |
Non active.
|
![]() Quote:
Ik loop de boel op te fokken wat die geschiedenis betreft ![]() Enne ik weet niet of er met een Tjech (nog) beroepsmatig word gewerkt ![]() Een goede DH of Mech is gewoon kwa tijdbestek eerder en sneller afgericht voor de JOB ![]() En in een wereld die om geld draait, word er toch voor dat soort honden gekozen ![]() Die juist sneller worden afgericht , vanwege het gek/gestoord kunnen maken op een grassprietje af een ijzeren buisie, balletje of eigenlijk een complete afwijking voor de bal. Dat je ze alles kan laten doen omdat ze weten dat straks het balletje weer te voorschijn komt ![]() En ik heb DIE Tjech nog niet gezien ![]() Het africhten van Tjechen ![]() ![]() Wat je al moet hebben om dit ras in huis te halen, laat staan als je er mee wilt gaan trainen ![]() Denk zelf dat je het als een uitdaging moet gaan zien om er ooit een examen mee te behalen. EN dan heb ik het niet over een examen bij een of andere hondenschool. Maar een erkend werkhonden examen (geen UV) van de FCI. Die je op deze site sporadisch tegen komt ![]() Groette Martine.
Just treat stupid situations like a dog.....If you can't play with it or eat it....... Then just piss on it and walk away ![]() Last edited by loco; 03-12-2008 at 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Yara
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
mij lijkt het ook wel leuk om met Barry pakwerk te doen, alleen ben ik bang dat hij dan nog makkelijk gaat happen, en zijn kaakjes staan nu al niet altijd stil als hij naast je loopt.
Ook begroet hij bekende mensen op ooghoogte met klapperende kaakjes en ben ik een beetje bang dat een hapje dan sneller gedaan is dan zonder pakwerk ![]() wij hebben net Orientatie cursus gedaan en behendigheid vond hij wel even leuk, kan 4 sprongetjes achter elkaar doen maar is na 1 x een bepaald rondje wel uitgekeken ![]() ![]() Wij zijn dus nog op zoek naar een nuttige/leuke bezigheid om met mijn jongste telgen te gaan doen. het eerste deel van de gehoorzaamheid ( beginners, a b c cursus) zie ik niet zo zitten........ dus wie weet er nog een goede training waar naar de hond gekeken word en niet standaard een deel van de cursus wordt afgedraaid? was er ook niet ergens een groepje van Tsjechen die met elkaar oefende ? Misschien met z'n allen trainen voor werkhonden examens? ![]() groetjes judith |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yara
|
![]()
Dat is nu juist het moeilijke en ook uitdagende aan een Tsjech: enthousiast krijgen en vooral ook zien te houden
![]() Gehoorzaamheid is wel saai om te leren, maar het is een noodzakelijk iets om te doen, wil je daarna nog iets anders met je hond gaan doen. Op de club waar we eerst les namen tot voor kort, werd zeker wel gekeken naar de aard van de Tsjech. We moesten o.a. zoveel mogelijk afwisselen van oefening, zodat het niet te voorspelbaar was. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|