Go Back   Wolfdog.org forum > Francais > Elevage

Elevage Informations à propos de l’élevage, portées...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-10-2008, 13:22   #61
Margo
Moderator

Margo's Avatar

Send a message via Skype™ to Margo Send Message via Gadu Gadu to Margo

First thanks for advertising...

Quote:
Originally Posted by elf View Post
Elevage qui a, comme les autres, pour commencer choisi des chiens venant d'autres élevages. (Et une proportion plus faible de "?" (comme par "hasard"...))
We spoke about it with Hartl and also with representans from other countries... So far because of the small amout of HD-results it is not possible to say about "lines with dysplasia" and "HD-free lines". But the fact is there are lines which have much lower number of HD dogs than some others...

There are different reasons - as always by dysplasia You have genetics and other "external" reasons.

From my observations I must say you can find much bigger number of dysplatic dogs by lines which are called as "heavy" (it is one of the "external" reasons but base also on genetics of course). When you look on small wolves you can see they are sometimes VERY skinny. And wolves "even if some of them are later pretty huge animals) are almost free from HD. The same is with CzW - when you have two litters - one of long legged, skinny puppies, and second of heavy "teddy bears" it is VERY probably the skinny puppies will have much better HD results than the puppies from "heavy" litter. It can be described and "external" because it has a lot to do with feeding - if you pay attention to the weigh of puppies thay can have much better results than the fat puppies...

Second is genetics - you listed dogs from my kennel so lets make it as example. The good results base on the genetics and probability. Look on the pedigrees - in the most cases you have litters which have in 2-3 generations almost only of HD-A dogs. If you cross two dogs with "heathly" hips by the ancestors (not only mother, fahter and the grandparents but also by other generatrions) you can not be SURE the puppies will be healthy, but the probability to have healthy puppies is MUCH higher than by litters where you have only bad and average results... It really works...

This exactly use the Czech and Slovakian breeders - sometimes thay use the dogs with HD-C when the blood is interesting. If you mate HD-C dog with a dog with very "healthy" pedigree sometimes you reach much better results than when you mate two dogs HD-A or HD-A x HD-B but with pedigrees full of not so good results...

What I'm writing about is the "HD-Zuchtwert" which is counted by German Shepherd Dogs. We are not able to count them because CzW do not have so many offsprings as GSD but the same system is working here...

The customs of your tribe are not laws of nature - George Bernard Shaw
Margo jest offline   Reply With Quote
Old 28-10-2008, 13:53   #62
lupos20
Junior Member

lupos20's Avatar

bienvennue dans ce monde du CLT qui n'a pas la meme classe que celui du saarrloos !!!! c'est bien dommage qu'une race aussi complete genere tant de cancan et jalousie !!!!

Bonjour,
Un petit mot tout de même pour dire que ce n'est guère mieux en ce qui concerne le milieu du Saarloos malgré ce que l'on peut penser c'est exactement la même chose en couleur.
Bonne journée.
lupos20 jest offline   Reply With Quote
Old 28-10-2008, 14:12   #63
Margo
Moderator

Margo's Avatar

PS. About Orlik I will write now in this topic:
"Suspicious" dogs list

But about the "reality" - In France many people are crazy about wolfish look of Orlik (thanks to good PR )... But there is another "line" which is much more "wolfish" but no so good advertised In Germany, Czech Republic and Slovakia you can see many people looking for offsprings of Tambury z Rosikova... Why? The dog was not very nice example of CzW but by his offsprings you can see much better heads and additionaly better pimentation (more wolf coloured dogs). For many breeders it was a small schock when we saw the first time for example Belys Vlčie údolie - it was in Nitra (do not check the gallery because her owner do not made proffesional photos of her like other owners dog and do not adverstised her as other do ). Believe me - her head was a head of REAL wolf. In the look and the colour... Much better than other "wolfish" dogs I saw and I saw MANY... Here you can see typical example of Tambury "line":

As you can see there are many GREAT lines and many VERY wolfish dogs. The difference is only that some lines have good advertisment and some Public Relation experts make you to believe this lines are "the best" and other lines, even if sometimes thay are much better, are know only by the small group of breeders which really are involved in the disclosing of the characteristics of different lines...

Old 28-10-2008, 16:18   #64
lupos20
Junior Member

lupos20's Avatar

Tès beau chien-loup.
Bonne journée.
Old 28-10-2008, 17:11   #65
shakespeare
Senior Member

shakespeare's Avatar

Send a message via Skype™ to shakespeare

Non, Martial, C ce n'est pas léger. A c'est rien, B c'est léger, C c'est important, D c'est grave, E c'est un handicap permanent.

Frank, je ne fais que donner mon avis, je refuse le jeu du pote du pote...
Old 28-10-2008, 17:14   #66
shakespeare
Senior Member

shakespeare's Avatar

I agree, Margo, this wolfdog is very wolfish but harmonious. In western Europa, wolfish wolfdogs tend to have, unfortunately, a too heavy and disgracious head.
Old 28-10-2008, 17:28   #67
martiou07
Moderator

martiou07's Avatar

Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07

A : Aucun signe de dysplasie
B : Stade intermédiaire, hanche presque normale
C : Dysplasie légère, articulations médiocres
D : Dysplasie moyenne, articulations imparfaites, arthrose débutante
E : Dysplasie sévère, articulations très imparfaites, arthrose importante

voila la denomination exact des resultats de lecture officiel des radios des hanches chez les chiens .........
de plus je te rapelle que l'etalon utilisé est AA ainsi que ses parents et grands parents ... et si tu fais l'analyse de l'ascendance de Deymah ou de Furcas tu t'apercevras qu'il n'y a aucune grosse dysplasie ni de mariage contradictoire avec ce qui est demandé ds les pays createurs ....

Sophie, je sais que le fait que je fasse reproduire une chienne en C te derange, je respecte, mais tu sais , si tu fais l'analyse complete de differente portée , tu t'apercevras que ds l'ascendance de certain geniteur certain sont en E ....... donc qu'est ce qui est le plus grave ?!

ou encore combien de mariage où les radios des geniteurs sont inconnus

bref, les 2 geniteurs ont leur radios, TAN , bonitation (peu sont les mariages fait en france avec tt cela .....)

pour ce qui est de la consanguinité , j'ai choisit d'en faire de maniere reflechis, a savoir sur Ali Reolup, Amur Z Iablova Kaoonu et sur Amalka Od Buliniku ....( 0.7812500000% sur ces 3 derniers) et bien evidemment sur Rep z Pohranièní strá¾e (F3) sur lequel je suis a 0.9277343750%

resultat sur 5 generation : 5.0292968750%

j'ai pris l'avis d'éleveur reputé avant de faire ce mariage et j'ai eu leur aval ......

il me semble avoir fait les choses plus que serieusement ........et il me semble que bon nombre de personne élevant des clt et voulant nuir a notre portée ne peuvent apporté autant d'element quant a leur propre mariage , et oui je suis extrenement fier et bien sur impatient d'acceuillir cette portée

donc désolé de le prendre pour moi, je me trompe peut etre , mais dès que tu peux j'ai l'impression que tu me rebalance ca ds les pattes .
et apres tt ce que j'ai put lire ici ainsi que sur un autre forum a ce sujet , ca commence serieusement a me gonfler .........

voila pour ma part tt est dit sur le sujet de ma portée qui arrive prochainement .... et je crois avoir eté assez clair sur ce mariage afin que ts puissent se faire leur opinion !!!!!!

Last edited by martiou07; 28-10-2008 at 18:29.
martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 00:39   #68
shakespeare
Senior Member

shakespeare's Avatar

Ben la seule chose que j'ai à en dire, c'est que mon chien rentre pile poil dans le standard, qu'il a un caractère au poil, qu'il a eu excellent pour sa confirmation, que la bonitation aurait été les doigts dans le nez, le TAN aussi, mais il a de la dysplasie donc je l'ai fait castrer. Point barre. Faire de l'élevage, c'est aussi accepter de se retrouver avec un chien de bonne lignée, qui a coûté son prix, que l'on aime, dans lequel on a fondé plein d'espoirs, et puis que non on ne peut pas ou ne devrait pas l'utiliser pour reproduire, donc on se retrouve avec un compagnon extraordinaire mais 'sur les bras' pour de l'élevage... L'avenir dira ce qu'il en est, mais je ne pense pas qu'on soignera la dysplasie des lignées en en réinjectant. Mais bon, je ne le répéterai plus et ne ferai plus de commentaires sur le C de ta chienne, et je me dispenserai même de dire 'on t'avait prévenu' quand les petits se révéleront dysplasiques. ça marche comme ça?
Old 29-10-2008, 09:46   #69
martiou07
Moderator

martiou07's Avatar

Send a message via MSN to martiou07 Send a message via Skype™ to martiou07

Sophie, ton chien est dysplasie D, evidemment Deymah serait a ce stade , elle ne reproduirait pas, tu as eu la malchance d'avoir un chien venant de chez quelqu'un ne connaissant rien au CLT, et ayant fait reproduire des chiens sans se soucier du reste.... ds mon precedent message je te parlais de chien dysplasie E etant ds l'ascendance de bon nombre de chien reproduisant , mme c'est tps ci, ton chien en est egalement son descendant , il s'agit de Ádáz Fehérlófia. de plus en consultant l'ascendance sur la base de donnée de wolfdog, tu t'apercevras egalement que sur 3 génération tu n'as que 3 resultats de dysplasie.... aucun suivie.....
donc je suis bien désolé pour toi que tu te sois fait avoir sur ce point la avec ton loulou mais honnetement il n'y a absolument rien de comparable avec le mariage de Deymah et Furcas .....

donc honnetement si tu veux faire la guerre a la dysplasie commence a la faire au mariage où tu verras ce Ádáz Fehérlófia...... et tu verras yen a quelques un .....
ya mme un mariage où l'une de ses decendantes est C qui est de plus marié avec un male (AA) issu d'un mariage BC.....

martiou07 jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 11:51   #70
lupos20
Junior Member

lupos20's Avatar

Quote:
donc honnetement si tu veux faire la guerre a la dysplasie commence a la faire au mariage où tu verras ce Ádáz Fehérlófia...... et tu verras yen a quelques un .....
ya mme un mariage où l'une de ses decendantes est C qui est de plus marié avec un male (AA) issu d'un mariage BC.....

Bonjour Mathious,
Entièrement d'accord à 100%.
Bonne journée.
Old 29-10-2008, 13:45   #71
jasmine
Junior Member

Dear Margo,

Just tell me please which lines do you use for breeding? Are them different than mines???
As I see now.....
And yes, maybe it is not a negative propaganda against my dogs, my kennels.......but it is so strange that my kennel always in focus when you have pups............
Hmmmmmmm
Anyway: everybody could buy pups from that kennel what they like!!!
And...if somebody visit my page.......could see that I have different lines and great looks....so maybe you are simple jelouse!!!!!
jasmine jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 13:48   #72
lupos20
Junior Member

lupos20's Avatar

Je pensais que l'on était encore en France ici donc veuillez écrire en Français merci pour nous!
Old 29-10-2008, 13:58   #73
Margo
Moderator

Margo's Avatar

Quote:
Originally Posted by shakespeare View Post
I agree, Margo, this wolfdog is very wolfish but harmonious. In western Europa, wolfish wolfdogs tend to have, unfortunately, a too heavy and disgracious head.
You mean Tambury, or the dog on the picture?
With Tambury I will agree - as I wrote he was not a very nice dog. But still in his line you can see totally different heads - not heady, with closed lips. Like the female on the photos. Really great example of CzW....

There are other dogs which is hard to call nice, but as stud dogs they are great. And you can also find other examples where a beautiful dog is nothing worth as stud dog because his puppies are average or low quality....

In the lines it is not about the dog which "started" the line (because the only "start" was ReP z PS ) but about some characteristics...
In the "line" of Tambury you do not have dogs with heavy heads, in the Orlik "line" curly coated dogs with wrong bite and in most Czech lines dogs which are dark Germans Shepherds....

Look, instead of Tambury-line we can say it is the "line" of Kaj z Rosikova. Will it make the dog looking much better than when we call it the line of Tambury?
No, when I write Tambury-line, Orlik-line, or Kazan z PS -line I mean the characteristisc which appear there, which are more common than by pther lines... Most "most" Orlik dogs have great eyes, Tambury-dogs great colour and heads and Kazan dogs black maska and GSD-look...
It is what I mean

Old 29-10-2008, 13:58   #74
jasmine
Junior Member

Désolé ! C'était juste une réponse à Margo, qui a écrit l'anglais aussi. C'était ma réponse à son attaquer.
Old 29-10-2008, 14:06   #75
elf
Member

C'est un post très intéressant, il serait dommage que des personnes n'ayant pas la possibilité de s'exprimer en Français s'abstiennent.

Pour les non-anglophones: http://fr.babelfish.yahoo.com/

Prendre l'adresse du message dont on veut la traduction (à droite, par exemple #71, bouton droit "copier l'adresse du lien"), puis sur le site de traduction en ligne: bouton droit, "coller", dans "traduire une page Web", anglais vers français, traduire.
elf jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 14:08   #76
hekate
Member

hekate's Avatar

Votre discussion sur la dysplasie me fais me posé une question.

Avant d’avoir un clt j’avais des Dobermans et pour pouvoir être confirmé un examens de la dysplasie est obligatoire et ne sont considérés comme Hors Dysplasie que HD-A et HD-B, donc tout les autres ne sont même pas confirmable donc non reproducteur.
Je me suis dit que le club de race devait être très stricte alors je suis allé voir pour les berger allemand (chien a l’origine du CLT) et la pareil un chien avec une dysplasie à C n’est pas un chien reproducteur.

Je suis d’accord que dans les ancêtres de nos chiens il y a en a avec des dysplasie à C.

Mais pourquoi maintenant que la race compte beaucoup plus de chien ne pas faire comme les autres race et ne faire reproduire que les chien A et B ????
hekate jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 14:16   #77
jasmine
Junior Member

Cher Margo,
Juste me dire s'il vous plaît quelles lignes utilisez-vous pour élever ? Sont-les différents des mines ? ? ? Comme je vois maintenant. .... Et oui, peut-être ce n'est pas une propagande négative contre mes chiens, mes chenils. ......but c'est si étrange que mon chenil toujours au point quand vous avez des chiots. ........... Hmmmmmmm de toute façon : tout le monde pourrait acheter des chiots de ce chenil qu'ils
aiment ! ! ! Et. ..if quelqu'un visite ma page. ......could voit que j'ai des lignes différentes et les grands regards. ...so peut-être vous êtes jelouse simple ! !!!!
Old 29-10-2008, 14:23   #78
Margo
Moderator

Margo's Avatar

First, please read the topic and see who started it and what was the reason...
It is not connected with planned litters - I really have no problem with reservation even for the next year. But also because of it I really do not need to hide anything and to be affraid that when I write something wrong about any dog which are in the pedigrees of the dogs I will loose the buyers...
Do you think the topic we disscuss now is new? Of course not... just ask you friends from France before you attack here anybody...

Quote:
Originally Posted by jasmine View Post
Just tell me please which lines do you use for breeding? Are them different than mines???
As I see now.....
No, they are not different... Sure, our goals and way of breeding are different but we use similar lines and similar dogs (only the combinations ans selection are different).
BUT I really have no problem to speak about Orlik even if also my dogs have this dog in the pedigrees...
I really have no problem to wrote "I don't like Tambury as a example of CzW" even if some my dogs have him in the pedigree and for me is exactly also their advantage.

And I will not attack elf because he do not like him and because of the "the attack my kennel"... When I agree I will write it, if not I will write my arguments... It is the point of disscusion...

Quote:
Originally Posted by jasmine View Post
could see that I have different lines and great looks....so maybe you are simple jelouse!!!!!
No, I'm not jelouse. And for sure you are also not because of the different goals in the CzW breeding. Different things are important for you, and different for me. But the topic is about something else:

elf asked if such kind of inbreed as the lister listed on the first page is good idea and was worried about high number of worser HD-results.
(-> look on the first post)

Everybody wrote their own opinion. If you have yours - please join the disscusion...

Old 29-10-2008, 14:25   #79
elf
Member

Quote:
Mais pourquoi maintenant que la race compte beaucoup plus de chien ne pas faire comme les autres race et ne faire reproduire que les chien A et B ????
Le CLT a un pool génétique restreint (+ éleveurs faisant de la consanguinité à tout va) ; la dysplasie est une petite partie des maladies génétiques existantes donc... diversité. (on ne parle bien sur pas de faire reproduire des chiens fortement dysplasique)
Il y a C et C (déjà une lettre est très reducteur, deux C ne sont intrinsèquement pas du tout équivalent), mais surtout c'est l'analyse de la lignée entière qui prévaut (i.e. CxA ne veut pas dire moins bien que AxB).
elf jest offline   Reply With Quote
Old 29-10-2008, 14:26   #80
Margo
Moderator

Margo's Avatar

Quote:
Originally Posted by hekate View Post
Votre discussion sur la dysplasie me fais me posé une question.

Avant d’avoir un clt j’avais des Dobermans et pour pouvoir être confirmé un examens de la dysplasie est obligatoire et ne sont considérés comme Hors Dysplasie que HD-A et HD-B, donc tout les autres ne sont même pas confirmable donc non reproducteur.
Je me suis dit que le club de race devait être très stricte alors je suis allé voir pour les berger allemand (chien a l’origine du CLT) et la pareil un chien avec une dysplasie à C n’est pas un chien reproducteur.

Je suis d’accord que dans les ancêtres de nos chiens il y a en a avec des dysplasie à C.

Because the CzW population is pretty small (much smaller than the Dobermanns) the clubs allowed to breed also with HD-C dogs. But ONLY when you mate them with a HD-A dog....

Reply

Posting Rules