![]() |
![]() |
|
Leven met een TSW Verhalen als waarschuwing voor toekomstige eigenaren - alles over het karakter van Tsjechoslowaakse wolfhonden |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Non active.
|
![]()
Hai,
De reden vanwege dit topic is. Op het engelse forum zijn ze van mening als je de nesten zonder HD uitslagen van WD af haalt, dat dan niet meer word gefokt met honden zonder HD uitslagen. Want dan gaat de fokker wel ff zijn doggie Röntgen ![]() Vind dat zelf een beetje erg naief, en vind dat je het dan alleen maar naar de achtergrond verplaatst en er gewoon nooit meer over word gesproken. En dit terwijl er van de ongeveer 70 vermelde nesten er ongeveer 17a 18 nesten zijn waar 1 of beide ouders niet geröngt zijn ![]() En al die puppen moeten toch een eigenaar krijgen. Ik zelf vind dit toch echt iets wat je niet behoord te verzwijgen op zo een grote site als Wolfdog.org. En ik denk dat je beter de nieuwe puppe eigenaren kan waarschuwen waar ze op moeten letten voor het uitzoeken van de ouders van je nieuwe puppie. Want daar begint toch enigzins de gezondheid van je pup. En dat er toch ook echt bepaalde dingen zijn, in de opgroeifase van je pup die toch echt van belang zijn voor de verdere gezondheid van je Doggie. En het is mij duidelijk geworden wat voor de een heel normaal is, voor de ander toch echt totally new is. En dit een van de reden is dat dit soort fokkers op deze manier kunnen doorgaan. Maar om nou te zorgen dat er toch een paar van die echte groentjes gewaarschuwd worden. En hopelijk dan die ene nieuwe puppe koper naar de fokker te sturen die minimaal wel zijn doggies heeft geröngt. Hoop ik dat jullie hier je waarschuwingen voor totaal nieuwe groentjes van dit ras de TSW,en de adviezen hier plaatst over het kiezen, uitzoeken en kwa gezondheid het opvoeden van een nieuwe puppie. B.V.D. ![]() Groette Martine.
|
|